TorsDagens tacksamhet

Vissa saker tar man lätt för givet, som I-landsgrejen med att kunna hänga sina kläder i en garderob exempelvis. Nu tänker någon vänlig själ därute att denna Dagens tacksamhet ska handla om min glädje över att ha kläder som jag kan ta på mig. Så är inte riktigt fallet denna gång...
Sedan vi flyttade in har jag förvarat mina kläder i stora svarta sopsäckar (som inte ens är miljömärkta) i ett hörn i sovrummet. Vi har varit på jakt efter gamla fina klädskåp eller motsvarande garderober som ska matcha den övriga stilen i sovrummet men nu ger vi upp!

Igår inhandlades 3 st. riktiga Svenne-banan-garderober på Byggma och nu är kläderna på väg in. Tack snälla! Skulle vi nu mot förmodan hitta fina en vacker dag så kan dessa garderober flytta in i klädkammaren och fylla sin funktion där!

Nu ska jag försöka se om jag kan hitta 3 fina knoppar på loppis eller dylikt för de vita i plast som följer med tilltalar inte mig någonstans.



Bild lånad härifrån.


Kommentarer
Postat av: Nadia

Vi bor i hyreslägenhet och då kan man ju inte göra så stora förändringar, men vi bytte ganska snart ut handtagen av furu på garderoberna - och vilken skillnad!! Små medel är ju en bra investering! (Dock köpte vi nytt...) Hoppas ni hittar något som passar på second hand!

2009-07-16 @ 15:19:29
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Nadia: Det brukar göra stor skillnad! Ett kompispar till oss hade en fräscht kök då de flyttade in men grymt fula handtag till skåparna. Köpte nya för sammanlagt mindre än 300 :- och fick på fullaste allvar ett helt nytt kök!

Med små medel...

2009-07-17 @ 08:39:06
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0