Lingonvecka

Jag borde känt igen de välbekanta tecknen; en ungdomsfinne som ploppade upp, de kraftiga suget efter ljus (inte mörk) choklad, bristen på tålamod, men inte då. Tänkte inte så mycket på det eftersom jag fortfarande hel-ammar, även fast jag vet att det inte spelar någon roll. Inte förrän det verkligen var dags förstod jag!

Jag hade ändå tänkt blogga om detta, men nu passade det ju extra bra! :)

Allas vår ekologiska hälsoguru Renée Voltaire har lanserat en serie ekologiska mensskydd som hon valt att kalla Lingonvecka. Bindorna är tillverkade av 100 % ekologisk bomull, inte bara i ytskiktet. De är enskilt förpackade i en ficka av majsstärkelse och innehåller ingen plast, inga kemikalier eller parfym. De kan användas av alla och extra bra för de med känslig hy. Produkterna är nedbrytbara och miljösnälla.

Lingonvecka

Bild lånad härifrån.

Finns för dagen, för natten, som tamponger i tre storlekar och som trosskydd. Prisintervall är 31 - 39 :- och produkterna finns att köpa både via hennes hemsida och i dagligvaruhandeln.

Jag har fortfarande kvar från mina ekologiska NatraCare-mensskydd men så fort de tar slut och innan jag får regelbundenhet i allt ska jag verkligen testa dessa. På sikt är också min plan att testa den m-kopp som jag tidigare bloggat om!


Kommentarer
Postat av: Nadia

Tänk.... jag har fortfarande ingen lingonvecka... och Toste är snart ett år!!! Skönt men samtidigt, ska de vara så??? Hm...

2009-03-04 @ 09:58:09
Postat av: terese björk

Menskoppen är det bästa som finns!!!

2009-03-04 @ 15:44:28
Postat av: T

Håller med terese, menskoppen e grym!

Kolla in www.amandasintima.se

2009-03-04 @ 17:31:57
Postat av: Erika - Morgondimma

Jag trodde att mensen var borta längre efter att man fött barn men det är individuellt som allt annat som har med kroppen att göra =)



Jag har funderat på menskopp, men jag vet inte...funderar lite till.



2009-03-04 @ 20:43:42
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Nadia: Det är nog inte alls någon fara! :)



teres björk: Kul att höra fler som är nöjda med den, jag måste ta och testa en sån!



T: Ännu en till nöjd användare...kul!



Erika - Morgondimma: Det är tydligen väldigt olika, för mig tog det som sagt exakt 20 veckor.



Jag kommer att testa så jag kan hojta då jag kan lämna ett utlåtande!

2009-03-05 @ 06:57:59
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0