Den fantastiska tomten

Tomten som vårt hus står på är alldeles ljuvlig! Syrén, rabarber, jordgubbar och vinbärsbuskar trängs med blåbärsris som växer vilt i skogspartiet (japp, vilda bär på egna tomten) och vad som ser ut att kunna vara ett gynsammt klimat för kantareller! Gräslök, örter, perenner och rosenbuskar delar detta uterum med kaprifol och liljor. Och förstår ni, då har vi inte ens börjat med våra planteringar, allt detta underbara är alltså det som de tidigare ägarna ligger bakom! :)

Dessutom finns en bedårande liten utegrill som man eldar med ved från den egna tomten.


Kommentarer
Postat av: underbaraclara

åh så fantastiskt! vi har nästan ingenting planterat på vår tomt tack vare ointresserade ägare. Det är lite synd tycker jag. Jag önskade mig egentligen en vildvuxen gammeldags trädgård med grusgångar pioner och rosor. Men jag får väl anlägga den själv istället :)



kram

2009-05-14 @ 10:22:12
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

underbaraclara: Ja, det känns faktiskt kul att det finns lite att utgå från, inte alls någon nackdel! :)



Pioner är ju så vackra! Låter lite som om du vill ha en hemlig trädgård a la Maria Gripe! :)



Många kramar!

2009-05-15 @ 06:36:54
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0