Under dagen har jag

7bbc2026b9bc6dbd50d0f403037ded18.png

Under dagen har jag gett Leon ett timjan-avkok mot hostan och det rossliga i bröstet och han är så mycket bättre efter bara idag! Köpte ekologisk, torkad timjan på Grön Gåva (se länklista). Ta 1 tsk. timjan och slå över 2 dl. kokande vatten. Låt dra i 10 min. och sila sedan. Drick klunkvis under dagen. Leon, den lilla luringen, tyckte det var gott och spännande med en ny smak och klunkade glatt i sig ur sin Evenflo nappflaska i glas! Somnade gott strax efter 19 så nu väntar en timme på shaktimattan för en mätt eko-mamma! Trevlig kväll alla fina läsare!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilket underbart tips! Jag känner generellt att det är onödigt att stoppa i sig massa medicin om det inte behövs men att hitta ett hustips som är eko är ju fantastiskt.



Vet du vad det är i själva koket som gör att det funkar?



Alexandra

2009-05-15 @ 09:20:28
URL: http://blog.nyfiken-gron.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0