Slepping beauty

Nu börjar det gå mot ett år sedan jag skrev att vi köpt dinkelkuddar hos Näva Ekotextil så jag tänkte att det vore på sin plats med ett utlåtande eller vad tycker ni?

Förstora bild...

Förstora bild... Bilder lånad härifrån.

Vi har sovit alldeles förträffligt på dessa och kommer aldrig att ge upp våra dinkelkuddar! Jag har en släkting som läst om dem på bloggen och vid ett flertal tillfällen undrat om de verkligen är så sköna som jag påstår och JA, det är dem! Man sover helt ljuvligt!
Den tappar inte formen utan håller sig stabil under natten och det är ju en sådan fördel att man kan forma den som man vill efter eget tycke och smak. Gillar man en kudde som är tjock precis vid nacken (det gör jag!) så ordnar man den så då man ska somna och gillar man en jämntjock kudde så plattar man till den som man vill ha den. Dessutom tycker jag att jag är mindre stel i nacken sedan jag börjat sova på dinkelkudden.

Och till det otroligt facila priset på 295 :- är detta ett toppen-alternativ då det är dags att byta ut den gamla kudden!
Dessutom är Näva Ekotextil helt fantastiska att ha att göra med och det är ett stort plus! :D


Är det någon som vågat sig på en dinkelkudde sedan jag skrev om dem?

 


Kommentarer
Postat av: Ylva

Japp jag har en dinkelkudde. Tycker faktiskt den är lite för hård ibland då jag sover mest på mage. Jag har tömt ut ganska mycket dinkel ur den också då jag tyckte den var för tjock och "hög". Men ligger man på sidan eller på rygg är den perfekt. T.ex. under shaktimattan brukar jag lägga den bak i nacken.

2009-11-03 @ 08:00:23
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Ylva: Ja men just det, nu minns jag att du & din mamma köpte va?



Smart att lägga den under shaktin! :)



Kramar till er!

2009-11-04 @ 05:43:02
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0