Tacopaj

Imorgonkväll tänkte vi göra en ny tacopaj som vi hittade i förra veckans nummer av vår gratistidning Tidningen 7!
Som vanligt så ändrade jag receptet lite och här kommer det;

Tacopaj, 225 gr.

Pajskal;
2 ½ dl. fullkornsdinkel *
2 ½ dl. siktat dinkel *
½ tsk. salt *
2 tsk. bakpulver
50 gr. smält smör *
1 ½ dl. havremjölk *

Fyllning;
1 påse quornfärs
1 gul lök *
1 ½ dl. majs *
1 vitlöksklyfta *
1 påse taco-kryddmix *
1 ½ dl. vatten
lite grädde *

Topping;
4 tomater *
2 dl. crème fraiche *
5 msk. majonnäs *
2 ½ dl. riven ost *
salt *, peppar *

Som vanligt är ingredienser markerade med * ekologiska i vårt kök.

Blanda ihop ingredienserna till pajdegen och låt vila i kylen ca. 30 min. Tryck ut det i en smord pajform. Förgrädda ca. 15 min. i 200 gr.
Fräs lök och färs och blanda ner övriga ingredienser. Låt puttra en stund på låg värme.
Blanda crème fraiche, majonnäs, ost och kryddor i en skål. Fyll det förgräddade skalet med färsröran och fyll upp med crème fraiche-röran. Toppa med skivade tomater och gratinera i ugnen ca. 15 min. i 225 gr.

Servera med nachos * och en god sallad *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0