Advents-tävla om finaste eko-tofflorna från Bellio!

Nu är det dags för ännu en onsdagstävling och nästa vinst till utlottning är alltså de alldeles färska, julinspirerade ekologiska BARN-tofflorna från alldeles fantastiska Bellio med tillhörande lammskinnssula!

  

Som jag skrivit tidigare så är dessa tofflor alldeles fantastiska! Det mjuka och väldigtt formbara lädret kommer från Uppland där det garvats vegetabiliskt vid Tärnsjö Garveri. De färgas sedan utan farliga substanser och lädret är ekologiskt certifierat som WHITE LINE Leather genom kontrollorganet TÜV i Tyskland. Eftersom lädret inte innehåller krom eller några andra farliga ämnen, blir dessa eko-tofflor komposterbara då de är helt färdig-förbrukade! Eftersom lädret är kromfritt är de också anpassade för känslig hud och har en minimal påverkan på miljön.
De vävda banden i folkloristisk anda kommer från Smålandsband och tofflorna sys sedan helt för hand på Docksta Sko's fabrik strax söder om Örnsköldsvik.



Ekolädret som används till tofflorna andas otroligt bra, Leon har inte blivit svettig eller fuktig en endaste gång i sina trots att han alltid har strumpor under sina nuvarande Bellio Heart, eftersom de inte passar om han har lammskinnssula i. Dessutom formas de perfekt efter foten direkt och efter bara några timmars användande känns de "ingådda". Tofflorna har mjuka sulor av spaltläder som ger ett bra halkskydd medan resåren i vristen gör toffeln lätt att ta på och av samtidigt som den sitter bra vid lek och bus (läs Leon kan inte dra av och på dem hela tiden med sina små, klåfingriga barnhänder :) ) Resåren är dessutom smidigt insydd i en kanal i skinnet så den lämnar inga ilsket röda ränder på små barnvrister!
Bellios tofflor finns i storlek 16/17 till 28/29 och vinnaren får välja passande storlek! 

Till Bellios ekologiska tofflor finns även tillhörande lammskinnssulor som gör tofflorna extra varma & mysiga då det är varmt ute. Sulan är lätt att lägga i och ta ur tofflorna och de är tillverkade av svensk fårskinn från Delsbo Skinnberederi i Hälsingland. Då man använder lammskinnssulorna köper man en storlek större till barnet och sedan då toffeln börjar kännas trång tar man ut sulan och kan ha den en hel storlek till. Miljösmart va? :)

Nu har jag alltså förmånen att lotta ut ett par Bellio-jultofflor i valfri färg (röd eller svart) och valfri storlek med tillhörande lammskinnssulor! Dessa tofflor som figurerat i alla möjliga sorters julutgåvor av tidningar, bl.a. Amelia Jul och i senaste numret av Föräldrar & Barn där de tipsade om passande julklappar!

 

Jag vet att ni är många läsare som väntat på denna chans (de mail ni skickat har hintat om det! :) ) så nu gäller det att vara alerta! För att ha chans att vinna ett par tofflor vill jag att ni skriver vilken färg & storlek ni skulle vilja ha om ni vann samt skriver vem ni skulle ge tofflorna till!
Som vanligt har ni till tidig måndagmorgon på er!

Ett stort tack till Johanna för att jag får chansen att lotta ut dessa godbitar!

Lycka till!

Malin ♣

Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!

 


Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag skulle vilja ha ett par svarta i storlek 24/25 och ge till min son i julklapp - hans syster har flera fina Bellio-tofflor, men han själv har inga så nu hoppas jag att även han kan få ett par! :-)

2009-11-25 @ 09:32:50
URL: http://carolina1979.se
Postat av: kaffi

åå hva fint!

Jeg vet ikke om man får være med når man bor i Norge men jeg skulle gi dem til niesen min som er søtsøt og 10 måneder gammel nå. jeg synes det er utrolig vanskelig velge farge; alle de figurene er så søte. Men mammaen hennes liker best lilla, derfor skulle jeg også velge det.

Hun bruker vel strl. 21

2009-11-25 @ 11:09:58
Postat av: Kristina

Jag vill ge ett par svarta tofflor i stl 20/21 till min kompis kommande lille son (ja dom får spara dom några månader men sen ska det springas!). Efter att familjen gick genom en tragedi förra året när deras förste son inte fick leva håller vi alla tummarna och väntar på att den lille ska dimpa ner när som helst. Supertofflorna vore jättekul att fira honom med :-)

2009-11-25 @ 11:11:07
Postat av: Jennie B

Hej Malin,



Jag skulle ge dem till min lille Sebastian som verkligen skulle bli jätteglad efter en tid med hemska vattkoppor. Jag lät honom titta på bilderna på tofflorna och frågade vilka han skulle vilja ha och han pekade på dom blå. Storleken vet han ännu inte men det vet jag och det är storlek 26/27. Vi håller tummarna för fina fötter i jul :)

2009-11-25 @ 11:48:53
Postat av: sara

Åh, äntligen.

Som vi använder våra Bellio tofflor, han har dem på dagis nu. Så himla bra, börjar dock bli lite små.

Så om vi skulle vinna, skulle Villgott nog vilja ha de bruna med elefanten på. Gissar att de skulle falla honom i smaken eftersom han ÄLSKAR elefanter. :) Strlk: 24-25 till storfoten.



Kram Sara

2009-11-25 @ 12:59:13
URL: http://slimsara.blogg.se/
Postat av: pernilla

Jag skulle vilja ge de röda tofflorna till min lille Oliver i storlek 18/19.



Ha en bra dag!

/pernilla

2009-11-25 @ 13:31:17
URL: http://www.hellrehallbart.blogspot.com
Postat av: Pernilla i Hjälta

Ett par svarta tofflor i pyttestorlek (kanske 16/17) till vårt ofödda, första enormt efterlängtade kärleksbarn som är beräknat till i mars! <3

2009-11-25 @ 13:48:26
Postat av: Erika

Jag skulle vilja vinna de absolut underbara röda jultofflorna i stl 22-23 till min 1 åriga dotter. Hon kan behöva något varmt och skönt om fötterna (och halkfritt!) nu när hon som bäst håller på att lära sig att gå.

2009-11-25 @ 15:04:23
Postat av: Edun

Jag skulle vilja vinna de svarta i storlek 22/23 till en lite kotte som jag snart hoppas ska komma till oss.

2009-11-25 @ 15:28:17
Postat av: Veronika Ekstrand

Jag vill vinna ett par svarta i storlek 18-19 till mina barns nyfödda kusin. Det hade varit en perfekt julklapp från barnen till lilla Julian.

/Veronika

2009-11-25 @ 16:03:10
URL: http://eko.veronikaekstrand.se
Postat av: ida

Jag skulle vilja vinna ett par svarta i stl 16/17 att ge till min systers bebis som ska komma i februari.. skulle vara en mysig present =)



//Ida

2009-11-25 @ 17:16:02
URL: http://pimpmyhomebloggen.se
Postat av: Saga

Jag skulle vilja vinna ett par svarta i storlek 22/23 till min son, Världens Underbaraste Bebis (som snart inte är så mycket bebis längre).

2009-11-25 @ 18:50:06
Postat av: sandra Byström

Skulle vilja ha ett par svarta i storlek 23/24 till min "lucia" dotter Engla som sliter ett par på förskolan nu, och älskar att få dem på fötterna. Har fått mycke beröm för dem.

2009-11-25 @ 20:12:52
Postat av: Charlotte Lignell

Åh, de är så fina, tofflorna! Jag skulle vilja ha ett par svarta i storlek 20/21 och jag skulle ge dem i julklapp till min son! Perfekta då han snart blir ett och ska öva på att gå! kram och tack för en fin och tänkvärd blogg!

2009-11-25 @ 20:42:16
Postat av: Jenny Ohlson

Jag skulle vilja ge ett par röda i storlek 24/25 till min 18-månaders pojk. Han har ett par Bellio-tofflor, som håller på att bli för små, men han gillar verkligen att ha dem på sig!

2009-11-25 @ 23:18:56
Postat av: mirage löfmark

Jag skulle vilja ha ett par röda i storlek 22/23 till min efterlängtade dotter som ska snart börja gå till dagis! Tofflorna kommer att vara hennes första par "skor"! Vad roligt! Tack för chansen.

2009-11-26 @ 03:36:34
Postat av: Uno Lingemark

För Föternas Framgång

2009-11-26 @ 06:46:44
Postat av: Zielga

Kalla golv är inget undantag utan hemma hos oss är det mer som en lag, gubben travar runt i tofflor vad dag, inte finner jag sådana som gillas av "jag". Ett par röda Bellio skulle råda bot, så att även lilla jag blev varm om min fot. Storlek 39 skulle passa perfekt och till gubbens glädje slutar jag tjata om en värmefläkt.

2009-11-26 @ 07:03:14
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Zielga: Härligt rim, men tyvärr finns tofflorna bara i storlek 27/28 då detta är barntofflor. :)

2009-11-26 @ 07:17:21
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Karolin Johansson

Min lilla tomteflicka behöver ett par röda eko-tossor i st. 26/27 till sin tomtedräkt som jag sytt av eko-tyg (såklart!). Det känns viktigt att det miljövänliga temat står i fokus året runt, inte minst vad det gäller kläder & skor! Sist men inte minst, tusen tack för en blogg som verkligen gör skillnad!!!

2009-11-26 @ 10:30:56
Postat av: Gun i Värnamo

Dessa vill jag ge till mitt kära barnbarn uppe i Norrland som önskar sig ett par röda "mystofflor" i julklapp! Det bästa av allt är att dessa är ekologiska & det ska jag berätta för henne om vi vinner:) Röda,storlek 27/28 önskas.

2009-11-26 @ 10:43:43
Postat av: Jessica

Jag önskar mig ett par röda storlek tjugotvå,

till min tjej som jobbar hårt för att lära sig gå

2009-11-26 @ 12:55:06
Postat av: Solbritt

Jag önskar mig ett par i storlek 40 som jag vill ge mig själv i julklapp. Eftersom ingen annan ger mig julklappar så skulle jag i alla få en om jag vinner.

2009-11-26 @ 13:42:59
Postat av: Ida

Jag vill vinna ett par svarta i strl 42, som jag skulle ge åt min älskade fästman. Han har inga, men lånar ofta mina (som är alldeles för små) :):)

2009-11-26 @ 18:02:34
Postat av: Michaela

Jag skulle vilja ge ett par svarta strl 22/23 till min levnadsglade son som sannerligen har spring i benen!

2009-11-26 @ 21:27:25
Postat av: Sara

Skulle vilja ge min kusins lille son ett par mysiga röda bellinotofflor i julklapp.

Storlek 24/25

2009-11-26 @ 23:50:55
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Solbritt: Det är alltså barntofflor som lottas ut. Som man kan läsa ovan så finns det i storlek 16/16 till 27/28. Så tyvärr. :)

2009-11-27 @ 08:59:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Carolin PM

Hej! Jag skulle gärna vilja vinna ett par svarta Bellio heart i stl 22/23 till min snart nio månader gamla Hjärtetjej som är en riktig tuffing trots sina begränsningar o som behöver något extra på fötterna för att inte frysa så här i vintertid.

2009-11-27 @ 10:04:58
Postat av: Erik

Det finaste man har sätter man på (bordet eller...) ett par eko-tofflor från Bellio! Jag önskar ett par röda i st. 26/27 till min dotter, barfota för tillfället;)

2009-11-27 @ 10:53:01
Postat av: Renée

Till mitt lilla barnbarn med fötter så söta, önskas ett par eko-tossor från Bellio nöta! Röda i storlek 22/23.

2009-11-27 @ 10:58:53
Postat av: Camilla R

Jag skulle vilja vinna ett par blåa i stl 26/27 till min son.

Han skulle behöva ett par egna istället för att hasa runt i mina 41:or, även om han gör det med ett leende. Jag skulle dock känna mig säkrare om han hade ett par i rätt storlek. ;-)

2009-11-27 @ 12:20:36
Postat av: Eleonor Hållbus Dahlin

Röda i storlek 16/17 till min älskade dotter Isabella som alltid fryser om fötterna!

2009-11-27 @ 12:36:34
Postat av: h

skulle vilja vinna svarta i mista storleken som jag kan ge till mina småkusiner som är tvillingar och föddes för tidigt. De är bara några månader men de måste ju ha något att växa i =) Är så glad att alla (mamma+barn) överlevde trots komplikationer!

2009-11-27 @ 14:03:50
URL: http://halshammar.se
Postat av: evamar

De svarta i minsta storleken vore en perfekt Välkommen till världen-present åt min systerson som kommer i mars!



PS. Jag länkar i min tävlingsblogg också:



http://evamar.blogg.se/2009/november/tofflor-30-november.html

2009-11-27 @ 20:19:48
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Irma

Hej!! Jag deltar gärna... :-) Om jag vann skulle jag välja svarta stk 23 :-) ...och de skulle min prins som snart ska börja gå, få!! :-)

2009-11-27 @ 20:27:51
URL: http://soedermalmskan.blogspot.com
Postat av: Lillan

såå fina ja docksta skor gör otroligt mycket fint (tänker på deras poppulära träskor)



skulle vilja vinna ett par svarta i stl: 16/17

skulle då bli en julklapp till lilla kusinen Sanna! och jag tycker är värd att vara varm om fötterna i vinter!



TREVLIG HELG!

2009-11-27 @ 21:20:22
Postat av: Anna-Lena

Hej!

Om jag hade turen att vinna skulle jag välja ett par röda i storlek 28/29 och ge dom till min äldste son Alexander.

Mvh/Anna-Lena

2009-11-27 @ 21:56:16
URL: http://anna-lenanumberone.blogspot.com
Postat av: Anki

ett par SVARTA (storl. måste jag kolla med mamman) att ge till en liten kille som nyss blivit storebror o INTE får känna sig bortglömd när lillasyster får presenter!!!

2009-11-27 @ 22:00:49
Postat av: Anna-Carin

Åh, så fina! Om jag vann skulle jag ge dom till min lilla dotter, finaste Stina, världens goaste unge. Hon skulle vilja ha ett par röda tror jag i storlek 20/21 om vi vann =)

2009-11-27 @ 22:41:42
Postat av: Lina

Hej!

Min systerson skulle älska ett par röda tofflor i storlek 28/29

2009-11-27 @ 23:27:13
Postat av: Dessan

åh, jag skulle vilja vinna bruna med elefanten på till min lillebror, i storleken 21 :) Kramar i massor

2009-11-27 @ 23:45:46
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: Olelsi /Nettan

Tassar försiktigt in och säger men vilken trevlig tävling!! Vi hänger på och om vi har turen med oss så önskar vi ett par svarta tofflor i storlek 29.

Det är min lilla grabb på 4 år som skulle få dem i julklapp av tomten. Nästa år innan han blir 5 år ska han bli storebror.



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

2009-11-27 @ 23:52:30
URL: http://olelsi.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vill absolut prova min tur!



Vår minsta son fick ett par skinntofflor nu när han fyllde 1 år och det är den bästa presenten! Har varit runt i butiker och försökt hitta liknande till stora pojken utan resultat. Oftast är han storlek slut.

Hoppas istället på att vinna ett par svarta i storlek 24/25 här. Dessa skulle användas titt som tätt eftersom vi oftast på vardagarna är i väg på öppnaförskolan som ligger i kalla källar lokaler och även han källarplan här hemma.



Kram Malin-mamma till Ludwig & Fabian.

2009-11-28 @ 06:57:12
Postat av: Åsa

Vill ge ett par svarta storlek 27 till mina kompisars Walther. Han är en toppen kille som älskar kaku= alfons. Mitt låtsas barnbarn när mina egna barn flyttat och inte hunnit med barn än. Ger mig mycket glädje och jag skulle vilja återgälda denna ynnest.

2009-11-28 @ 10:34:00
Postat av: Märta

Vårt minsta barnbarn 5 mån. har ett par sådana små tofflor och hennes mamma tycker de är toppen. Så nu skulle jag gärna vilja vara med i utlottningen och vinna ett par lite större till det äldre barnbarnet.

Hoppas på tur gör Märta

2009-11-28 @ 13:12:34
URL: http://angsgard.blogspot.com
Postat av: trisse

ett par blå storlek 26/27

för fötter små

som ej skall frysa

bara mysa

med toffeltå



till älskat litet barn

2009-11-28 @ 13:42:53
Postat av: Malin R

Jag vill självklart vara med i din fina tävling om dessa underbara tofflor i strl 23!



Miljö och ekologi

-är vår familjs melodi!

Vill ha produkter till sonen vi älskar mest,

av material som vårdar naturen bäst!



Håller tummarna!

Kram Malin

2009-11-28 @ 14:36:31
URL: http://villduvinna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh så mysigt med ett par tofflor! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Om jag vinner så skulle jag gärna vilja vinna ett par svarta i storlek 24/25. Jag skulle ge dom till min kusins son så att han inte fryser om fötterna! =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/november/vinn-eko-tofflor-fran-bellio.html#comment



Hoppas på tur!

/Jessica

2009-11-28 @ 15:08:38
URL: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jag skulle vilja ge ett par härligt julröda små tofflor i storlek 20/21 till min brorson. Han är alltid väl påklädd med varm väst och mysiga innetofflor därför att de har det lite kyligt i lägenheten där de bor. Ett par nya fina tofflor till jul i en härligt knallig röd färg skulle bli en uppskattad julklapp!

2009-11-28 @ 17:42:16
Postat av: Linda

Jag och Maja vill gärna vara med och tävla om ett par röda tofflor i stl 20-21. Maja skulle bli överlycklig om hon vann då vi har så golvkallt hemma :)



Hoppas på tur:)

Linda

http://familjengranberg.blogg.se/2009/november/vinn-eko-tofflor-fran-bellio.html

2009-11-28 @ 20:46:05
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: mathilda

om jag vann skulle jag ge dom till min mamma för jag vill ge henne nåt varmt på fötterna

storlek 38 och i röda skulle nog hon gilla

kram<3<3

2009-11-28 @ 20:58:41
Postat av: siddika shereef

Om jag vinner vill jag helst ha svarta.

Jag vill ge den till min sisters son

Älskning här kommer varma tofflor

Som har inga blommor på

Men en värdefullt och varmt känsla är köpet på.

2009-11-28 @ 21:10:09
Postat av: Carola

Många har tävlat, men jag hoppas ändå på att jag har turen med mig. Jag vill vinna ett par svarta tofflor i storlek 26/27 till min älskade dotter. Bellio-tofflorna verkar perfekt för förskolan. Dessutom har jag bott i Höga kusten för några år sedan och jobbade då i Docksta, så det vore extra kul att ha tofflor som sys just där.

2009-11-28 @ 22:08:17
URL: http://blogg.alltombarn.se/carola
Postat av: Carolina

Jag skulle vilja vinna ett par röda i stl 38 om jag vann! :D

2009-11-28 @ 23:19:34
URL: http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Att ge skänker dubbel glädje.

När jag själv var som sjukast, fick jag ett paket på posten med en ekologisk pyjamas av min väninna,för jag frös så förskräckligt.När jag nu blivit så bra att jag kan sitta vid datorn, vill jag återgälda den presenten.

Hennes lilla pojke har börjat på "dagis", men blir sjuk gång på gång.Honom skulle jag vilja ge dessa varma,sunda, ekologiska tofflor med hopp om att de ska kunna hålla honom frisk ett tag.Dessutom är det så spännande att få öppna paket,som man ej vet vad de innehåller.

Röd färg och storlek 26/27 ska nog passa, om jag har tur att vinna. Tack i så fall på förhand!

2009-11-28 @ 23:44:29
Postat av: Myran

Jag vill absolut vara med & hoppas på att vinna de till min yngste son! Gillade verkligen de svarta i stl 24/25. De hade varit perfekt till dagis eftersom halkstrumpor hjälper inte alltid.



Har länkat här:

http://zebramyran.blogg.se/tavlingar/2009/november/tavlar-bellio.html

2009-11-29 @ 08:54:42
URL: http://zebramyran.blogg.se/
Postat av: mormor Anitha

Vilka fina tofflor. Jag skulle vilja ge dessa jättefina tofflor till mitt älskade barnbarn Alfred, svarta i storlek 20/21 tror jag skulle passa. Verkar vara toppenbra när man ska öva att gå på hala golv.

2009-11-29 @ 09:50:07
Postat av: Lisa

Wow så många som tävlar, vad kul! Jag skulle vilja ge ett par fina svarta tofflor till vår nyaste granne. En 2 årig pojke från Lesotho som ska få våra närmsta grannar som sina nya föräldrar. Jag tror nog att den lille pojken skulle gilla ett par sköna tofflor i storlek 24/25 då han kommer till kalla Sverige om några veckor. Kram!

2009-11-29 @ 10:11:12
URL: http://omlivetpalandet.blogspot.com
Postat av: Alfreds mamma

Om jag har turen att vinna skulle jag vilja vinna ett par snygga svarta tofflor i storlek 20/21. De skulle komma väl tillpass till min lilla kille som vill lära sig att gå.

2009-11-29 @ 13:38:05
Postat av: Kicki

Min brorsdotter får sitt första barn vilken dag som helst. Vore toppen att få överlämna dessa fina tofflor till den lilla. Jag har själv inga barn, så har ingen aning om vad det ska vara för storlek, men passande nyfödd vore toppen :-)

Färgen blå skulle säkert uppskattas av både flicka som pojke :-)

2009-11-29 @ 17:30:31
Postat av: Susanne Lindström

Ett par svarta tofflor skulle jag absolut vilja ge till en nykomling i mitt liv. Min kära dotter Sofia och hennes sambo Robin har precis satt en liten pojke, Eddie, till världen. De behöver få upp ögonen för ekologiska kläder och skor och ett par Belliotofflor skulle vara en bra start, tycker mormor Susanne!

2009-11-29 @ 18:33:51
URL: http://whippeternal.wordpress.com/
Postat av: Rockermom, Anneli

Åh vilka fina! Jag skulle helst vilja vinna ett par svarta i storlek 20/21 till våran minsting, Vidar! Det skulle bli en utmärkt julklapp!! Håller tummarna hårt

2009-11-29 @ 19:42:45
URL: http://rockermom.bloggplatsen.se
Postat av: gunilla

Jag vill ge ett par röda till min brorsdotter Maya. Hon är alltid så frusen av sig och ska nu fira jul hos sina farföräldrar mitt ute i skogen i Dalsland. Deras hus är lite kallt och dragigt och då skulle ett par tofflor värma henne gott. Hon drar storlek 28/29.

2009-11-29 @ 21:58:10
Postat av: Malin E

Jag skulle vilja vinna ett par svarta i storlek 26/27 till min käre son Erik!

2009-11-29 @ 22:25:38
Postat av: nathalie

jag skulle välja de svarta i stl. 24/25 åt min lilla söta kusin! (:

2009-11-29 @ 22:42:39
URL: http://xnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0