These boots are made for walkin' and that's just what they'll do!

I tisdags kom så de vackraste skorna i världen; de ekologiska näbbstövlarna från Docksta Sko! Skinnet är vegetabiliskt garvat på Tärnsjö Garveri i Uppland enligt en tusenårig tradition och skorna sys sedan för hand. Färgen är miljö- och hudvänlig.



Det fanns en del olika modeller att välja mellan, men jag valde svarta eftersom de kändes mest gångbara färgmässigt mot min garderob.

De är helfodrade och kommer garanterat att värma mina fötter i vinter, jag lovar! På ovansidan av foten är ett traditionellt mönster inpräglat som en snygg detalj.



Jag har så små vrister så jag kör bara ner fötterna i dem, men om man vill och behöver kan man lätt snöra upp dem och reglera vidden på skaftet.



Jag älskar dem redan och igår då de invigdes och provgicks för första gången så blev jag inte besviken! De kändes lätta och följsamma och kommer garanterat att gå fort att gå in. De var jättevarma men jag kände mig ändå inte fuktig då jag tog av dem. Och det är viktigt av en vintersko tycker jag!




Tack till Stefan och co. på Docksta Sko för denna otroligt fina OCH värmande present!!! :D

Malin ♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0