Polera huden

Jag skrev ju igår om EKO Princess och senare samma dag kom den body polish jag ska testa från Ikove. Den innehåller acai och är en skonsam men ändå effektiv peeling för kroppen. Den skrubbar bort torra & döda hudceller men mjukgör och åtefuktar med hjälp av kakaosmöret & babacuoljan. Polishen kombinerar de reparativa egenskaperna hos acai, kakao & socker samtidigt som den tillför alla dess antioxidanter. Man masserar varsamt peelingen i cirkelrörelser över hela kroppen och sköljer noga av allt.



Den är;
18,25% ekologisk certifierad av alla ingredienser
98,30% ekologisk certifierad av alla växtingredienser
99,70% naturlig
100% vegan
Mot djurförsök
Inga syntetiska färger eller dofter
Ingen SLS eller SLES
Inga animaliska ingredienser
Inga petrokemikalier eller parabener

 

Jag återkommer då jag polerat mig ett par gånger! :)

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag fick tipset att blanda socker med honung så får man en skrubb till ansiktet. Om man ville ha en till kroppen byter man ut sockret mot salt.

2010-01-19 @ 10:14:10
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Petra: Åh, det låter ju toppen-bra! Tack för det!

2010-01-19 @ 11:30:58
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0