Citronpotatis

Med tanke på farmors underbara lunch i förra veckan så bara måste jag dela med mig av recepten! Här kommer ett busenkelt recept på citrondoftande timjanspotatis som är gudomligt god och dessutom i princip sköter sig själv!



Citronpotatis, 4 port.

12 st. ganska små potatisar *
50 gr. smör *
1 tsk. torkad timkan * eller 1 msk. färsk timjan *
½ tsk. finrivet citronskal *
salt *, peppar *

Som vanligt är ingredienser markerade med * ekologiska i vårt kök.

Sätt ugnen på 200 ° C. Tvätta potatisarna noga och skär ett kryss nästan helt igenom. Lägg i en ugnsform och baka i 20 min.

Smaksätt under tiden smöret med timjan och citron. Ta ut potatisen och lägg en klick smör i varje kryss. Salta & peppra. Baka ytterligare 20 min. till de är genommjuka.
 


Servera potatisrätten som tillbehör till mat där potatis annars smakar gott!

Malin ♣

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0