Tävla med Ecoloco!

Nu är det onsdag igen och det betyder oftast dags för ännu en eko-tävling här på bloggen! Denna gång är det i samarbete med vår allra äldsta samarbetspartner; Ecoloco och Loa!

Det som ligger i potten denna gång är den supersmarta CheckMe-bodyn från CheckMe by Jezz. CheckMe by Jezz blev utsedd till årets baby- och barnprodukt 2008.

CheckMe body (vit & grå) CheckMe body (rosa & beige)

Vinnaren får välja valfri modell och storlek, klicka in er i webshoppen för att se alla färgkombinationer!

Leon har fått testa en sådan för ca. ett år sedan genom bloggpanelen och vi föll direkt för den smarta funktionen, och som förskolepedagog insåg jag direkt fördelarna med dess innovativa design!



Förutom att den har en smart, alldeles ny skärning i ryggen som gör att man kollar blöjan lika lätt som då barnet har vanlig tröja på sig trots att det är en body och man slipper glipan som lätt där tröja och byxa möts, så är ärmarna extra långa för att de ska kunna vikas upp och ned i takt med att barnet växer. Dessutom finns samma förlängningsfunktion i grenen då fler knappar finns insydda för att man ska kunna reglera den allteftersom. Leon hade sin body från storlek 62 till storlek 74. Hur smart och snällt mot både miljö och plånbok är inte det?
Självklart är bodyn tillverkad i 100 % ekologisk bomull!

För att vara med och tävla så vill vi att ni surfar runt på Ecolocos hemsida och väljer ut endera er/a favorit/er eller upptäcker något ni saknar. Detta kommer ni sedan tillbaka hit och skriver och samtidigt skriver ni vilken body och vilken storlek ni vill ha om just ni vinner!

Ni har till måndagmorgon på er så stort lycka till så länge!

Malin ♣


Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!

 


Kommentarer
Postat av: Surya

Jag tävlar igen för att vinna en present till min syster som ska få sitt första mycket efterlängtade barn i vår <3



Jag kan inte komma på något saknar, men så har jag ju inte barn själv så jag vet nog inte riktigt vad jag skulle behöva. Däremot finns det ju så många underbara kläder på ecoloco. Mina favoriter förutom CheckMe body är Nanoou BigC suit (rosa), Katvig Sweatshirt, Erica Laurell Knit kit och Bellios tofflor!



Jag skulle vilja tävla om CheckMe body (vit och grå) i strl 0-6 månader.



Kram

2010-03-10 @ 07:37:26
URL: http://www.skapa-ditt-liv.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag ska bli moster i sommar och kunde inte vara mer överlycklig! Känns nästan som att det är jag som ska få barn. Min syster bor 60 mil bort, men hon är alltid i mina tankar, och jag skulle älska att få ge henne den här presenten.



Det bästa med Ecoloco är färgerna! Eftersom vi ännu inte vet könet på bebisen är det perfekt med färger som passar både tjej och kille. Min absoluta favorit på sidan är Serendipity Vinteroverall baby (nougat), gud vilken söt!



Vinner jag vill jag ha CheckMe Body (vit och grå) storlek 0-6 månader.



Kramar Maria

2010-03-10 @ 08:34:41
URL: http://mariaskolding.blogg.se/
Postat av: Carolina

Min favorit hos Ecoloco är de underbara Bellio-tofflorna, älskar färgerna och designen - och de är helt fantastiska på barnens fötter!



Jag skulle vilja vinna en rosa & beige body i storlek 12-24 månader.

2010-03-10 @ 09:01:56
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Elin

Jag älskar Bellio tofflorna! OM jag skulle vinna önskar jag en rosa/beige i stl 6-12 mån. Fast vit/grå skulle oxå gå bra... Båda är så fina! :)

2010-03-10 @ 09:25:08
URL: http://norenare.blogg.se/
Postat av: Pernilla i Hjälta

Favoriten är DUNS bodysuits, underbara klara färger och mönster!!! Har redan en på lager åt vår efterlängtade bebis... (bara 3 dagar till BF nu...)



Har jag turen att vinna skulle jag önska en CheckMe body i storl. 0-6 månader i vilken färg som helst.



2010-03-10 @ 10:17:20
Postat av: Ida

Hej!



jag kikade runt inne på sidan men måste nog ändå säga att checkme bodyn är min absoluta favorit, den är så genialisk!!



skulle vilja vinna CheckMe body (vit & grå) i stl 0-6 mån

skulle bli en perfekt present till min nyanlände systerson Folke <3



/ida

2010-03-10 @ 11:41:28
Postat av: Carolin

Det finns så mkt att välja på men för närvarande och inför sommaren är favoriten en Kurtis Baby Peace Jungle!



Jag skulle vilja vinna en CheckMe body vit och grå i storlek 12-24 för nu börjar det verkligen behövas sedan Nelly(1 år på fredag) börjat gå och inte vill läggas ned på något skötbord för att kolla blöjan!



Mvh Carolin

2010-03-10 @ 13:01:12
Postat av: Ida L

Åå vad kul det skulle vara att få ge bort en grå/vit Check Me body till min toksöta brorsdotter Delta!



På Ecoloco måste jag säga att min favorit är Erica Laurells Knit kit eftersom jag gillar idén att ge bort sådant man själv gjort.. och om man inte är någon erfaren handarbetare så är det ju perfekt att ha en färdig snygg design att utgå ifrån!



Om jag skulle vinna, så vill jag gärna ha den grå/vita bodyn i strl 74-80 (för 6-12) så att Delta kan njuta av detta plagg riktigt länge.



// Ida L

2010-03-10 @ 13:33:18
URL: http://idalism.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vill vara med. =)



Min favorit är nog "Green Cotton heldräkt Kamilla" mest pga av de härliga färgerna. =)



Om jag vann skulle jag vilja ha den vitgråa bodyn i storlek 6-12 månader.

2010-03-10 @ 18:25:52
URL: http://theomylove.blogg.se/
Postat av: Susanne

Blå och beige Check Me body 6-12 månader skulle passa alldeles sutmärkt till mitt barnbarn Eddie! Han är visserligen bara 3 1/2 månad, men han växer ju! Jag har handlat från ecoloco, grönrandig Katvig bodysuit, till honom tidigare och är mer än nöjd med en, så även min dotter Sofia. Det här är ett ypperligt tillfälle att få chansen att prova Check me body, som jag helt har missat! Det verkar vara en genialisk body! Det jag saknar i deras sortiment är overaller, både vind och vinteroveraller! I övrigt är jag nöjd med deras utbud!

2010-03-10 @ 19:36:16
URL: http://whippeternal.wordpress.com/
Postat av: Malvalin

Jag gillar så klart Ecolocos färgglada och snygga sortiment, men saknar kläder till lite större barn (blir ju så när de växer så det knakar). Solklänningar och kjolar från 9 år och uppåt vore väldans bra om det fanns. Svårt att hitta detta överhuvudtaget i eko i stora storlekar.

Blå och beige Check Me body 12-24 månader till Lillen skulle passa fint framåt hösten.

Kram Malin!

2010-03-11 @ 11:19:37
URL: http://malvalin.blogspot.com/
Postat av: Malvalin

Tillägg: kortbyxor i jeans är en stor önskan! Som jag letar detta plagg i ekovarianten. För små som för stora, gärna med resår i midjan.

2010-03-11 @ 12:55:41
URL: http://malvalin.blogspot.com/
Postat av: tessan

jag är med och tävlar. min favorit är just denna body jag tävlar om. Det är verkligen body som jag har saknat, den verkar ju superbra =)

vinner jag vill jag ha en i blå/grå stl.6-12 mån

2010-03-12 @ 08:32:18
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker ju att jeans är tufft, även på små barn och gillar ju därför Yorrik eftersom de är mjuka och "ingådda" redan, till det hade den blå Franka miles tröjan och den stickade Hector passat bra!

Gillar barnvagns accecoaren "Kurtis Baby" för att skydda bebis!!! Super bra ide!

Det jag saknar är fräcka skötväskor som är MILJÖVÄNLIGA OCH PRAKTISKA!



Vinner jag skulle jag bli superglad över den blå/beige CheckMe bodyn i storlek 12-24månader!

2010-03-12 @ 08:38:13
URL: http://www.emmastokigatankar.blogspot.com
Postat av: Madelen Arvidsson

Ni har så otroligt mycket fint att det är svårt att välja. Något som jag gillar jättemycket är "rutorna" till höger där man lätt hittar till de storlekar man letar efter och att det finns kläder även till de lite större barnen.

Något som jag tycker saknas är väl isf tygblöjor. Då skulle jag kunna beställa allat jag behöver från en sida!

Om jag vinner skulle jag bli jätteglad för en röd/svart CheckMe body i 56-62 eller en vit/grå i 6-12mån.

2010-03-12 @ 09:01:33
Postat av: Coraline!

Det finns otroligt mycket som är fint på Ecoloco! Älskar Bellio-tofflorna! Tycker också mycket om stickat och hittade en ny faviorit i Green Cottons stickade kofta Helen (rödlila/rosa). Hassan är också jättefin.



Jag skulle bli jätteglad om jag vann! Önskar mig check me blå/beige i storlek 6-12 månader till en väldigt speciell liten krabat!

2010-03-12 @ 09:59:49
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Jag är absolut med o tävlar! En sån body skulle vara perfekt till liten bebis som är beräknad att komma i juni (är säker på att det är ett litet midsommarbarn) :)



Det jag är förtjust i från eran butik är "Yorrik recyclade jeans m. krona (blåa)" för jag känner ett litet ha-begär varje gång jag ser dom...tror säkert att jag kommer att ha klickat hem dom innan bebis tittat ut ;)



Om jag blir det lyckliga vinnaren (håller tummar o tår för det) så skulle jag vilja ha den vit/grå bodyn i strl 0-6 månader. Skulle passa perfekt till en liten sommarbebis :)

2010-03-12 @ 10:10:03
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Sarai

Minsta syskonet som kommer i juni skulle behöva lite nya kläder. En vit/grå body i minsta storleken vore underbart.

I Ecolocos butik gillar jag Boobs amningskläder, bästa amningströjorna jag har provat. Det vore trevligt med en ekologisk och ergonomisk bärsele, t.ex. ERGO har ekologiska modeller. Bra väskor är jag också alltid ute efter.

2010-03-12 @ 10:27:11
Postat av: Cecilia, Kär-Smycken!

Bra med ekotävlingar.



Sköt om dig och ha en härlig dag!

2010-03-12 @ 10:31:05
URL: http://karsmycken.blogg.se/
Postat av: Bridz

Jag saknar en funktion där man kan söka på storlekar mer exakt än bara pytte, mellan ocgh större.



Tidigare var Nanoou min favorit, men de finns tyvärr inte kvar längre, så den nya favoriten är nog Katvig. Mjuka härliga kläder i fina färger.



Om jag skulle vinna tror jag att min son skulle vara fin i den rosa och beiga bodyn. Han vill ha största storleken.

2010-03-12 @ 13:28:14
URL: http://kattmamman.wordpress.com/
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Ecoloco har så mycket fint, men hittade: Nanoou Mono body long (svart) till kommande lillebror & Bellio Pink Star ekotofflor till storasyster (länge velat ha bellioskor som ska beställas. :)



Skulle hemskt gärna vinna då CheckMe enligt mej är en toppensmart body i bra material (både för natur & barn).

Skulle vilja vinna CheckMe body (vit & grå) - 12-24 månader, skulle sitta så fint på min lilla Minna & gå i fint arv till lillebror. :)

2010-03-13 @ 09:19:26
URL: http://salkert.se
Postat av: Rebecka

Ni säljer ju en massa bra grejer men jag har tänkt på att skaffa en CheckMe body (rosa & beige) sen jag såg den på er facebook sida, den verkar ju jättesmart!! Så fastän jag inte provat den måste jag sga att den är min favorit! Storlek 12-24 skulle jag önska mig om jag vann :)

2010-03-13 @ 19:31:08
URL: http://rebeckaverola.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Skulle önska att de hade lite fler ytterplagg annars är sidan fantastisk!



Om det skulle bli aktuellt skulle jag önska mig en grå body 0-6 månader.

2010-03-14 @ 20:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0