Tävla om valfritt par Bellio-tofflor för barn!

Nu är det dags för en onsdagstävling igen och i samband med den publicerar ekopappan Johan sitt första inlägg på bloggen! Hej på er! :)

Igår fick Leon hem ett par tjusiga indiantofflor från Bellio (tack Johanna!) som jag valde då vi fick tillgång till deras pressrum Backstage. Och nu har ni Ekoblogg-läsare chansen att vinna ett eget par tofflor!

 

 

Ser ni så fina? Med ekologiska lammskinnssulor värmer tde rampande småfötter på Lyckobackens golv och blir en hit! Jag vill också ha ett par men jag har storlek 45 så det är nog inte särskilt rimligt...

För att vara med och tävla om ett par valfria tofflor vill vi att ni utför en god gärning och sedan skriver och berättar om den här i kommentarsfältet. Det kan vara vad som helst, det är inte vad det är utan att det utförs en som är det väsentliga. Öppna en dörr för någon, lämna din P-biljett vidare om ni har betald tid kvar på den, hjälp nå'n att bära matkassen till bilen på mataffärens parkering...ja, ni fattar! :) Skriv också vilken modell av tofflorna ni vill vinna om just ni vinner och vilken storlek de ska vara.

Här hittar ni Bellios alla olika tofflor!

Ett lycka till är kanske på sin plats?

Johan ♣

Tävlingen är nu avslutad, tack för din medverkan!

 


Kommentarer
Postat av: Surya

Rolig tävling!!!

Min Dagens goda gärning är att jag stannade och pratade med en man på stan som jag märkte verkligen behövde prata av sig med någon, trots att jag hade bråttom.



Jag skulle vilja vinna ett par fina tofflor till min syster som ska få sitt första barn i maj:-)



Modell: Äpple röd och grön

Strl: 16-17



Kram

2010-03-03 @ 09:10:24
URL: http://www.skapa-ditt-liv.blogspot.com
Postat av: Carola

Min goda gärning idag är att jag äntligen har engagerat mig i kvinnojouren i vår stad. Har tänkt på det i flera år, men aldrig kontaktat dem. Idag har jag varit där och fått veta vad man gör när man vill engagera sig osv så nu ska jag äntligen bli aktiv. Det finns ett enormt behov av stöd från kvinnojourerna och det behövs alltid kvinnor som vill engagera sig ideellt, så det känns skönt att göra det nu. Jag är så peppad.



Om jag vinner så ska min dotter få ett par Bellio Hjärta i svart och rött. Storlek 26-27. Hon har ett par tofflor på dagis, men i morse så klagade hon över att de var trånga, så hon behöver verkligen nya nu. Fötterna har växt jättesnabbt!

2010-03-03 @ 15:34:10
Postat av: Lisa

Ååå man bara älskar Bellio ju!!! Min goda gärning var att jag talade om för en srogsen själ hur betydelesfull hon var för mig, vilket gjorde skillnad. Eftersom Folkes fötter växer som ogräs så behöver han snart nya tofflor på förskolan. Mors önskan är ett par HJÄRTA orange/lila i storlek 26/27, tycker att de skulle passa perfekt till en stilmedveten bonnläpp! =)

2010-03-03 @ 16:28:33
URL: http://omlivetpalandet.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Min dagens goda gärning är att jag nu har anmält mig till Tobiasregistret (http://www.tobiasregistret.se/) och hoppas att jag genom det någon gång ska få den enorma äran att rädda liv.



Jag skulle så jättegärna vilja vinna ett par tofflor i modell "Groda brun och grön", storlek 22-23 till min blödarsjuka son som behöver skydda sin små fötter extra mycket.

2010-03-03 @ 20:05:08
Postat av: Fransmannen

Här om dagen på jobbet så va det en liten dam som såg lite ängslig ut, så jag frågade om hon behövde hjälp. Ja sa hon, ja behöver åka hiss ner men jag vågar inte. Då sa jag att ja kunde följa med henne, då blev hon genast glad å tackade så mycket.



Jag skulle vilja vinna ett par röda tofflor med vitt hjärta på i stl 23, till vårt eget lilla hjärta Molly.

2010-03-03 @ 20:24:51
Postat av: Coraline

Mitt motto är att försöka leva för att göra världen lite bättre - i stort och smått. Det är därför jag valt att engagera mig genom att arbeta för jämställdhet och miljön på olika sätt och för invandrare och flyktingar i stödgrupper. Det finns alltid något man kan göra!



Under flera år brukade jag lämnat blod, men jag fick för lågt järnvärde för att få fortsätta. Skärpte mig och började äta bättre och igår kunde jag lämna blod igen för första gången på ett och ett halvt år. Det kändes bra!



Jag har haft lyckan att bli förälder till en liten tjej som är besatt av stjärnor (hon är min stjärna!) Om jag vinner vill jag ha modell STJÄRNA lila/gul i storlek 27.

2010-03-05 @ 15:35:31
Postat av: IdaJ

Gårdagens godagärning att stoppa en vän att ta sitt liv! Genom att av en slump vara på rätt plats vid precis rätt tillfälle. Sedan visa sitt stöd genom att lyssna och prata. Tänk om alla kunde ha den styrkan att söka hjälp, innan det är försent.

Min dotter skulle nog passa bra i ett par "stjärna rosa/vit i stl 24-25.

2010-03-06 @ 07:00:40
Postat av: Johan Gidlund

Jag och min familj överraskade min gamle far genom att oanmälda dyka upp, trots normal arbetsdag, på hans 55-årsdag. Eftersom vi inte bor i samma stad är detta en rätt stor uppoffring.



Tror dock att paketen och vi föräldrar blev överglänsta av att han fick träffa sin lilla prinsessa till barnbarn.



Vår tjej som är väldigt kylig om dom små fossingarna, skulle vilja vinna dom där söta Blomma, bruna o röda i strl. 23-24!



Tack för en fin blogg!

2010-03-06 @ 23:35:47
Postat av: Edun

Jag försöker göra goda gärningar varje dag och framförallt visa min tacksamhet och uppskattning för människor som gör saker för mig. Det är lika viktigt att visa att man ser de där små och även stora sakerna som att man själv visar sin goda sida mot andra. Häromdagen fick jag den stora äran att välkomna min man hem efter en veckas resa. Städade och tvättade heela dagen för att han skulle känna sig välkommen hem.



Jag skulle vilja vinna Ellie brun och vit i strl 18-19

2010-03-07 @ 11:28:47
Postat av: Eva W

Min goda gärning är att jag precis har kommit hem från Stadsmissionen där jag var och lämnade fem påsar med kläder, hoppas att de kommer till användning!



Min brorson Malte önskar sig modellen Groda brun och grön i stl. 20-21



Passar på att tacka för en trevlig blogg, ha en bra dag!

2010-03-07 @ 11:58:13
Postat av: Jenny

Dagens goda gärning är att jag köpte med mig en bukett tulpaner till mina föräldrar, som tar hand om vår son då vi jobbar, för att visa den stora uppskattning vi känner. Det är guld värt för oss att han får en så fin kontakt med sina morföräldrar så tidigt!



Om vi vinner skulle sonen behöva ett par Stjärna grön och vit i storlek 24/25



/Jenny

2010-03-07 @ 14:36:55
Postat av: sandra Byström

Fick hem av nån konstig anledning 2 av en tidning som jag prenumerar på, tog en post it lapp och skrev en lite hälsning, gick och la den i en kompis brevlåda så hon skulle få en överraskning på slutet av dagen=) Hon vart super glad, och sa att det va det snällaste nån gjort på Länge! Det värmde!



Skulle jag vinna så vore dom Bruna med rosa blommor storlek 23/24 passa utmärkt=)

2010-03-07 @ 15:49:09
Postat av: Sara

Åh ännu en Belliotävling! HURRA :)



Min goda gärning får bli från sist jag jobbade på Harrys. Stod och pratade med en yngre kille som blivit utkastat pga ett begynnande slagsmål. Så där stod han, arg som ett bi och utan jacka i minus 20.



Han stod ute och väntade på "den andre killen" och planerade att stå och vänta på honom resten av kvällen, för att slutföra bråket.

Jag småpratade med honom i minst en timme och tillslut hade han berättade hela sin uppväxt för mig. Där han blivit misshandlad som barn och mobbad på skolan. Han berättade han blivit häktad några gånger för misshandel och hade INTE en bra synd på våra poliser då han både blivit slagen och slagits med polisen.



Nu väntade han själv barn och skulle bli pappa för första gången.

När jag frågade honom om han, så som sin pappa, skulle tänkte han ett tag och svarade sedan "att han skulle göra ALLT för att ge honom den uppväxt han aldrig fått" Han tackade mig för att jag lyssnat bättre än de 5 kuratorer och socialpersonal han pratat med. Efter yttligare lite prat fick jag honom iallafall att gå hem.



Just då kändes det inte som någon "god gärning" men såhär i efterhand så inbillar jag min iallafall att jag avstyrde ett bråk som i värsta fall skulle sluta på sjukhuset eller polisstationen.



Villgotts belliotofflor passar otroligt nog fortfarande (vi vann ju de senaste för nästan ett år sen) men det är nog dags att byta ut dem snart.

Så skulle vi ha möjligheten att vinna så är dagens favoriter "MOLN" i strlk 24-25



Ha en härlig söndag!

Kram Sara

2010-03-07 @ 20:51:53
URL: http://slimsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0