TorsDagens tacksamhet

Den här go'a tjejen har varje dag (allt som oftast) Dagens tacksamhet på sin blogg. En fantastisk idé tycker jag! :) Jag och Johan brukar försöka då vi ska sovas på kvällen att säga en sak som vi är tacksamma över, en sak som vi önskar och en sak som vi uppskattar hos den andre eller med vår relation. Det är ju så, att man kan inte få mer om man inte är tacksam över det man har!

Ha ett tag funderat på att försöka få in Dagens tacksamhet här på bloggen, så nu kör vi; här kommer den första!

Har suttit i möte 5 timmar på jobbet idag. Det, tillsammans med min ordinarie arbetstid, ledde till att jag jobbat 12 ½ timme idag. Även om kändes drygt då så kan jag inte hjälpa att jag känner mig sjukt tacksam över att jag har ett sådant fantastiskt och givande jobb! Jag älskar utmaningarna som yrket ger, stormtrivs med arbetsplatsen och ledningen, kan jobba bra med alla kollegor (även om vissa är mer trivsamma än andra såklart) och det finns fantastiska barn som förgyller min vardag och startar den med en kram...vilken annan arbetsplats bemöter en på ett sådant sätt? ♥

Således blir Dagens tacksamhet mitt jobb!

Vad är Ni tacksamma över? ♣

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu gjorde du mig så glad att jag hoppade upp och ner i soffan ett par gånger (på riktigt alltså, jag lovar)!!! Jag hoppas verkligen att detta kan sprida sig större, det finns så mycket att vara glad och tacksam över! Och det är så lätt att må bra om man tänker på det sättet. Och så fick jag en länk till och med! Då kanske ännu fler fina människor kan hitta till mig
Tack, Tack!!
(förresten, adda det som en kategori kanske? Ha en bra dag!)

2008-02-22 @ 08:22:52
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Sara: *ler* Du är go' du! Ja, jag tänkte göra det!

Ha en toppen-fredag!

Kramalin

2008-02-22 @ 12:14:41
Postat av: katriina

Jag är tacksam över mina barn, min sambo, mitt jobb,mina vänner oj vad mycket egentligen när man tänker efter, listan kan bli låååång....
Här hemma har allt blivit bättre iallafall, har nog haft den tuffaste veckan på många år men jag är tacksam för att det äntligen verkar vända pust..(ta i trä) vi ses på måndag ha en trevlig helg! Kram!

2008-02-22 @ 18:01:41
Postat av: Malin Harju

katriina: Jag har tänkt på dig så mycket hela den här veckan; dels för att det varit jättetomt utan dig på jobbet och för att jag vet att du haft ett helvete! Många är de tankar som gått till dig!Jag tycker det är fantastiskt att du ändå kan lista så många saker som du är tacksam över, det är stort av dig! Förhoppningsvis är allt över nu och då kan det bara bli bättre! Just nu är jag tacksam över att jag har en sådan fin vän som du!

Många kramar Malin

2008-02-23 @ 09:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0