"Löftet"

Denna bok av Danielle Steel har funnits bland mina pocketgömmor i många år. Den är från 1978 så den räknas väl inte som nykomling direkt. Lättläst och på kring 300 sidor gjorde att jag plöjde den på en dag. Ja, det kommer sådana dagar ibland då jag unnan mig horisontal-läge på soffan... :D



Michael och Nancy lever lyckligt studentliv i New England. Michael är två veckor från examen och kommer då att träda in i familjeföretaget. Han åker till sin mor, matriarken Marion som styr företaget Cotter-Hillyard med järnhand, för att meddela att han och Nanyc tänker gifta sig. Efter ett blankt nej från moderns sida åker han, Nancy och bäste vännen Ben iväg mitt i natten till en närbelägen stad för att gifta sig. En förödande olycka sätter P för alla eventuella planer och då sedan en cynisk lögn från modern skiljer de åt tror båd att de aldrig mer få återse sin älskade. Men ödet vill annorlunda och efter ett par år korsas deras vägar åter igen... 

Boken höll sig på en rätt hög nivå ända till slutet då det tog tvär-stopp. Det blev förutsägbart och hastigt, ungefär som om det endast fanns utrymme för 4 sidor till i boken. Synd, för det drar ner betyget och kvar blir endast ♣♣/5.

 

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack så mycket, men jag känner att några fler promenader inte skulle sitta fel ändå =)



Det är trist när en bra bok har ett dåligt skrivet slut. Ungefär som Stephen King boken som jag läste. Det känns som om man har blivit snuvad på konfekten ungefär.

2008-06-25 @ 18:11:19
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: I slutändan handlar det ju om vad man själv ska trivas med inte vad någon annan tycker. :)



Ja, det förstör allt! Speciellt då man upplever det som om de var tvugna att snabbt hitta på ett slut. Trist på så stora författare, om än i väldigt olika genres! ;)

2008-06-26 @ 06:20:38
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0