Dagens eko

Dagens eko;

Känsla: Lite små-seg så här innan helgen.
Gjort: Försökt få Leon att somna om i ½ timme, morgnat upp huset lite, svarat på era kommentarer..."same procedure as always, James!"
Gör: Bloggar och förundras lite smått.
Planer: Ikväll kommer fina vänner på middag så den ska förberedas. Sedan har Leon och jag ett husbygge modell större på G med Duploklossarna så jag antar att vi lägger tid på det! :D
Bästa: Min osvikliga intuition som räddade Tofu igår! Jag satt och lekte med Leon och plötsligt kändes det som om en kall dusch hälldes över mig. Jag rusade instinktivt ut på farstukvisten och min blick drogs mot häcken. Precis då ser jag hur Tofu står längst upp på snörasmassorna, i färd med att kliva över häcken. Ner på vägen alltså. Jag vrålade av mina lungors fulla kraft så halva byn lär nog ha hört. Han kom skuttande precis som vanligt och min vilopuls var på 400 i flera timmar sen... :( Ett par timmar återstod tills Johan kom hem så de fick sitta i bilen (han var på dörren hela tiden och jag ville inte släppa ut honom) så att de kunde slappna av och då Johan kom hem skottade han bort allt så nu ska det vara säkert. Jäkla snö, nu får den gärna töa lite så att den sjunker ihop ½ meter eller så!
I behov av förändring: Vissa människors fördomar om andra.
Leon : Jag vill vara hemma med honom, och förhoppningsvis syskon till honom, jämt! Hur skulle jag kunna vilja gå tillbaka till att ta hand om andras barn (i plural så det räcker och blir över för stressnerven) och göra samma saker som hemma (städa undan, fixa mat, tvätta, tömma & fylla diskmaskinen)  då jag gör det hemma nu? Med bara mitt barn? (I extrem singular) Klurig ekvation det där...
Väder: Ser ut att passa en skön dag hemmavid.

Malin ♣

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0