Ansiktsvård

Jag har ju tidigare skrivit om hudvård och skönhetsvård, och som jag berättat så använder jag smink kanske 4 ggr/år. Dock har jag inte gjort det under det här året än, bortsett från modeshowen, så det kanske blir ännu färre gånger detta år? Använder bara något på läpparna, t.ex. Rosebud eller gloss.

Om man ska ha ett rent ansikte med naturligt markerade bryn känns det ännu viktigare att hålla ordning på sin hy. Jag vet att jag har turen att ha en bra hy, dock är den väldigt blandad med torra partier runt bryn och näsvingar, och en fet T-zon. Jag har hittat Dr Hauschkas ansiktsvård och jag älskar det! Kommer aldrig någonsin att släppa det jag funnit!

Varje morgon och kväll tvättat jag först ansiktet med Rengöringsmjölk och vatten. 3 pump brukar räcka och det gör att produkterna räcker länge då de är dryga. Efter det använder jag bomullspads av eko-bomull och tvättar ansiktet med Ansiktsvatten som doftar svagt, naturligt. Gällande krämer så smörjer jag sedan in mig med Rosenkräm och ögonen får Ögonkrämen. That's it! Kan inte bli enklare, gå fortare eller få min hy att må bättre! Produkterna känns naturligt fräscha och ger hyn en lyster som varar hela dagen!

Jag är dessutom sugen på att testa detta Täckstift. Det fungerar som ett vanligt täckstift som döljer finnarna samtidigt som det hjälper till att torka ut dem på ett skonsamt sätt och därigenom påskynda läkningsprocesen. Det är så naturligt så man ska kunna ta på det efter att man tvättat ansiktet för kvällen och låta det verka över natten. Det är grejer det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0