After Eight-kaka

Om Ni läsare bara ska lova mig en sak, (förutom att alltid vara mig trogen! ;)) så skulle jag vilja att Ni gjorde denna kaka. Så lättgjord, så smaskig så en tiondel hade räckt!

200 gr smör röres mjukt
1 ½ dl socker tillsätts
Rör ner 3 äggulor, spara vitorna till marängtäcket.
1 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljextrakt och 4 ½ dl siktat dinkel blandas ner. Knåda en deg med händerna och fördela i en form med löstagbar botten.

Lägg After Eight på degen så att hela kakan är täckt.

Vispa ihop de 3 äggvitorna hårt och vänd ner 2 ½ dl socker. Bred försiktigt marängtäcket på kakan och grädda ca. 12-15 min. i mitten av ugnen.

Serveras kall med vispad grädde och trevligt sällskap!

Av ovanstående ingredienser så är det bakpulver och After Eight som inte är ekologiska. Great! ♣

Kommentarer
Postat av: Erika

Verkar jättesmarrig. Måste göra den någon gång!

2008-04-06 @ 14:23:33
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Åh! Den var jättegod! :) Mums!

2008-04-06 @ 14:39:07
Postat av: Marina

Jag har bakat denna kaka då jag hade besök hos mig igår. Alla tyckte att den var jättegod. Den kommer jag att baka flera gånger.

2009-03-27 @ 15:00:57
URL: http://livsrummet.blogg.se/halsosidan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0