Vad skulle Du göra...

...om Du bara hade några veckor kvar att leva?

Oprah pratades det idag om just det. Bl.a. så var f.d modellen och Super Bowl-reklamtjejen Kris Carr där och berättade om hur hon tog emot beskedet att hon hade cancer i 4e stadiet i levern.
Hon kände själv att det handlade om att välja att leva eller dö. För henne var valet enkelt; leva. Kris insåg snabbt att det enda hon kunde påverka var vad hon åt, drack och tänkte. Hon kände sig mest mottaglig att förändra kosten och började därför med det. Inga fler öl, margaritas eller skräp-mat; nu startades dagen med en grön "drink" bestående av selleri, gurka, grönkål och groddar. I takt med att Kris kände att hon mådde bättre tack vare den förändrade kosten kom de andra förändringarna naturligt. Man kan tillbringa hela livet med att oroa sig, men oro är inte att hoppas på det bästa, menar hon. Vidare säger hon att "cancern dödade mig inte - den tvingade mig att börja leva." Idag är Kris gift med mannen i sitt liv och lever ett väldigt spirituellt liv med meditation, yoga och annat som gör henne glad och lycklig. Jag blev fruktansvärt inspirerad av Kris Carr och det sätt hon valde att leva sitt liv och se på sitt liv. Precis sådär försöker jag tänka, även om det är en kamp vissa dagar. (Till min stora glädje kan jag dock säga att det är inte lika många kamp-dagar nu som förr, jag lär mig och jag håller på att bli väldigt duktig på det!)

Denna sprudlande personlighet har nu valt att kalla sin cancer för "skönhetsfläckar" och lever idag med en oförändrad cancer-smittad lever. Hon kan leva med detta resten av sitt liv, men hon kan också dö inom 6 månader. Hon utstrålade sådant mod och inre styrka att det inte gick att undgå att känna sig inspirerad. Hon sa att hon hade i och med detta uppvaknande fått en kanal till andevärlden via sitt hjärta och närhelst hon kände sig rädd kopplade hon upp sig mot den kanalen för att ta emot kraft och styrka.

Detta tycker jag ytterligare är ett bevis på min devis och det som Ekoblogg försöker stå för; Man är vad man tänker och man är vad man äter!

Kris har skrivit en bok som heter "Crazy sexy cancer tips" om hur hon förändrade sitt liv. Om man tycker detta verkar intressant kan jag även rekommendera böckerna av Eckhart Tolle, "Du kan hela ditt liv" av Lousie L Hay och "The Secret" av Rhonda Byrne.

Kris' blogg kan man läsa här! ♣

Länkat; Oprah, Kris Carr, berättade, Crazy sexy cancer tips, böckerna, Eckhart Tolle, Du kan hela ditt liv, Louise L Hay, The Secret, Rhonda Byrne, här

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grym blogg!
Tittade för en gångs skull på Oprah idag, faktiskt, blev också otroligt inspirerad, det är just DET jag tror på men det är svårt för mig att omsätta i vardagen just nu av olika anledningar. Sen spelar ju min extrema lathet in också, men Kris Carr inspirerade mig verkligen snäppet mer att faktiskt- leva!

2008-04-16 @ 18:21:48
URL: http://soleii.tjejsajten.se
Postat av: Malin Harju

Sandra: Tack! Åh, vad Du gör mig glad! :)
Precis så kände jag då jag upptäckte "The Secret"; det är så här jag försökt och velat leva men nu fick jag äntligen de verjtyg jag saknat!
Du kan, jag lovar!

Kram Malin

2008-04-17 @ 07:20:15
Postat av: Anna

Jag tittade också på Oprah och blev otroligt glad över hur hon hade bestämt sig för att verkligen LEVA. Det vill jag också göra. Jag är ung, bara 18 snart 19, och min kropp mår inte bra. Min stackars kropp har utstått misshandel från mig i hela mitt liv nu, och jag tror det är dags att säga ifrån och ta hand om mig själv istället. Ingen mer skräpmat eller sprit, jag vill också leva!
Älskar din blogg förresten, kommer verkligen läsa den varje dag :). Älskar förresten också the Secret.

2008-04-17 @ 14:29:37
URL: http://www.blessed-delirium.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Anna: Gud så härligt att Du kommit till sådan insikt! Vad glad jag blir, och stolt över dig och det du kommit fram till! Grattis!
Jag tycker inte du ska skriva att du är ung, ålder är bara en siffra och med tanke på dina kommentarer visar du på ett väldigt moget medvetande! :)
Om du vill ha lite inspiration rent matmässigt rekommenderar jag "Du är vad du äter" som är skriven av Gillian McKeith. (Anna Skipper är jag inget fan av...) Den kostar inte så många kronor men är en stor hjälp!

Vad roligt att du gillar bloggen, det gör mig glad! Och The Secret; wow! Inga ord kan beskriva hur mitt liv förändrats det senaste halvåret...helt obeskrivligt!

Hör gärna av dig igen, du får gärna maila om du vill också!

Kramar Malin

2008-04-17 @ 14:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0