BVC-besöket gick jättebra! Blev re

MMS

BVC-besöket gick jättebra! Blev respektfullt bemötta i vårt beslut att inte låta vaccinera Leon och fick höra att vi skötte oss med bravur, speciellt under de omständigheter som varit. Hon stannade i två timmar så jag tror sköterskan trivdes hos oss! :D Leon hade gått upp till 3110 gr. och slutar nu med Protovit till förmån för AD-droppar. Jag och Leon tog sedan en rejäl tupplur och efter storhandling och sötpotatissoppa till middag har jag läst ovanstående bok från Landstinget och packat upp lite eko-kläder till hela familjen från HM Organic. Nu väntar té, en bit choklad och kriminalserier på TV! Trevlig kväll! Kramalin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Jag är nyfiken varför Ni inte låter vaccinera Leon?

2008-12-04 @ 22:35:28
Postat av: Lisa

Visst är det härligt då man trivs med BVC. Vi är lyckligt lottade med en toppen sköterska i Husum. Det är ju så skönt då man känner att det klickar, eftersom man får ju träffa dem ofta. Och utan BVC så hade nog min ammning aldrig blivit så lyckad och långvarig.

2008-12-04 @ 23:03:46
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Andas ut då r jag inte ensam då :0)

Kenny och Madicken är ovaccinerade.

Dock fick Madicken lov att vaccineras då hon åkte till turkiet,



Bambi är vaccinerad pga av att hennes pappa vill :=)





Kram

2008-12-05 @ 02:24:21
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Anonym: Vi har läst på, det är ett ytterst genomtänkt beslut, och anser att de biverkningar och skador som kan uppkomma av vaccinet är fler gånger värre än att eventuellt drabbas av någon sjukdom som ovaccinerad.

Dock är det ju så att läkemedelsindustrin är rätt korrupt och vården rätt uppköpt av den, så forskning som påvisar skador av vaccin tillåts inte komma fram inom sjukvården.

Via antroposoferna i Järna (se min länklista) kan man ta del av väl genomförd forskning på barnklininker med mer alternativ syn som är det som ligger till grund för vårt beslut.



Lisa: Ja, det känns jätteskönt då det fungerar!

Vad fick du för hjälp av dem med amningen?



VintageRetroPrinsessa: Nix, det är du inte! :) Man ska följa sin magkänsla, och jag försöker inte övertyga folk att tycka, tänka eller göra som vi; jag bara berättar om våra beslut så är alla fria individer att fatta egna beslut sen! :D



Massa kram!

2008-12-05 @ 08:14:42
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Skriver ett mail!

2008-12-05 @ 12:28:33
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Nadia

Ååå vad glad jag blir!!! Stor krammm!

Härligt att det finns sådan personal på BVC/BB också! Jag har ju mött både och... Så skönt för er att ert första möte gällande icke vaccinering blev så positivt! Mina pojkar är också ovaccinerade. (Min äldsta pojke fick inte heller k-vitamininjektionen vid födelsen.)

Jag efterlyser ett forum för föräldrar som väljer att inte vaccinera/föräldrar som har funderingar kring vaccin. Jag har letat på nätet men inte hittat. Finns inget sådant forum så kanske man borde kolla upp hur man kan skapa ett?

2008-12-05 @ 13:30:41
Postat av: Lisa

Vi gick också i tankar om att skippa vaccineringen. Men jag känner två barn som fått barnsjukdommarna och har men av dem. Så det känndes tillslut som att välja mellan pest och kolera. Och det blev tillslut att Folke fick bli vaccinerad ändå. Så ett forum kan nog verkligen behövas.

2008-12-05 @ 16:50:44
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Lisa: Tack, jag har läst det! Ska svara då tillfälle ges!



Nadia: Ja, det kanske vore något? :)



Lisa igen: Vad har det fått för men och vilka barnsjukdomar fick de?

Ja, jag tror också på ett forum!

2008-12-06 @ 14:20:39
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0