Pocket-byte

Igår med posten fick jag något jättekul! En gammal studie-kompis hade skickat någon form av kedjebrev som går ut på att man ska skicka en utlöst pocketbok till den person som står överst på en bifogad lista. Man ska sedan göra om listan och sätta nummer två överst och sig själv som nummer två och sedan skicka till sex av sina bok-slukande vänner som sedan gör samma sak. På så sätt ska man tydligen kunna få 36 böcker (är väl något smart matte-snille som räknat ut sannolikheten) inom en relativt ganska snar framtid.

Det ska bli spännande att se om det fungerar men jag är inte den som är den så imorgon ska jag skicka en av mina utlästa pocketböcker till en kvinna i Luleå. Det här är ju underbart; vilket eko-tänk är det inte att återvinna på detta sätt? Jag är helt lyrisk!

Om det är någon som är intresserad av brevet så får ni gärna maila mig så kan jag skicka det till er. Vore intressant om fler ville starta upp en sådan här kedja!

Kommentarer
Postat av: Mariekawaii

jag är väldigt intresserad har gört om det innan :)

2009-03-20 @ 11:35:45
URL: http://mariekawaiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0