Att shoppa 2nd hand

Är inte någon superrutinerad 2nd hand-shoppare, men en liten del har jag hunnit med eftersom mormor och morfar volontärarbetat på en av Ö-viks 2nd hand-butiker.

Tänk på att;

# Plagget ska vara tvättat och fräscht
# Det ska vara helt och rent
# Går det kanske att göra om på något sätt så att det passar min stil mer?
# Är det ett vettigt pris?
# Köper jag detta för att det är något jag verkligen vill ha eller lockas jag för att det är billigt?
# Det är inte alltid man behöver allt man hittar på 2nd hand, tro't eller ej! :)

Åh, jag älskar loppis och second hand-shopping! 
Vad anser Ni om att shoppa 2nd hand?
Äckligt/smart?
Överskattat/en guldgruva? ♣

Kommentarer
Postat av: Sara

Måste ju tillägga då, att jag anser mig vara en fena på SH-shopping i Lund/HBG/Malmö och trakter runtomkring.
Om du skulle behöva tips!

2008-01-31 @ 16:37:00
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Sara: Tack! Känns dock lite långt att åka för att shoppa 2nd Hand, speciellt om man ser till miljöaspekten! *ler*

2008-01-31 @ 17:16:22
Postat av: Nadia

2nd hand är en guldgruva för mig!
Här i Övik finns ju också, ca fyra ggr om året, "Recykling mums" marknad. En förening som anordnar med insamling och sedan försäljning av kläder, leksaker, vagnar, sängar, sportutrustningar (u name it!) till barn. Där har jag fyndat massor!

2008-02-06 @ 10:09:44
Postat av: Malin Harju

Nadia: Har några på jobbet som är supernöjda med Recykling Mums! Känns inaktuellt för oss som inte har barn än, men idén är kanon! Modern i sitt slag och jag skulle vilja sprida den vidare till alla städer. Tänk bara! :)

2008-02-06 @ 10:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0