Bägaren rinner förr eller senare över...

Visst är det tråkigt att det finns människor som hela tiden verkar vara missnöjda med sitt eget liv och därigenom måste få utlopp och hävda sig på andras bekostnad?
 
Jag försöker intala mig att det egentligen är synd om dem och att de egentligen önskar samma sak som man själv lyckats uppnå men det är ledsamt då man blir sårad och de inte verkar ta notis om det. Gliringar, bittra, cyniska och vassa kommentarer som är plockade helt ur det blå och inte ens passar in i sammanhanget känns passé nu men det "roliga" är att man ändå sväljer det som sägs och tar emot allt eftersom man inte vill såra tillbaka. Det är som om det är legitimt att säga vad som helst om man säger det med ett halvdant leende.

Men vi förstår, vi vet vad andemeningen egentligen är och snart kommer detta att sluta. Då får folk välja, min vänskap eller ett trevligare bemötande från dem själva. Tror dock det kommer att sluta med det första.


Kommentarer
Postat av: Blissara

Jag förstår dig, Malin! Däremot tycker jag inte att du ska, som du skriver "ta emot allt", varför gör du det? Ta in det du gillar i ditt liv, låt det inte komma åt dig!

Heja, heja. Välj bort det som inte gynnar, det är modigt och fint att våga det.

Kram!

2008-06-24 @ 16:33:35
URL: http://blissara.webblogg.se/
Postat av: Nad

Jag håller med Blissara, kan man sålla bort det man inte tycker att man förtjänar att höra så är det något man bör göra, om man kan. Jag vet inte vad som krävs för att kunna göra det men jag har blivit bättre på det mot att förr sugit åt mig allt som en svamp.

Fattar bara inte hur någon kan säga elaka saker om dig????? Men det är nog som du säger, avundsjuka, oförståelse, avsaknad att kunna känna glädje för någon annan?

Och sant är att man inte bör umgås med energislukare.

Kram

2008-06-24 @ 21:30:26
Postat av: ina

det är bra att tänka som du gör, jag försöker också göra det. att det är synd om människorna som håller på sådär! människor som försöker få mitt liv att vara tråkigt mår ofta väldigt dåligt själv. jag menar hur skulle jag kunna berätta för någon annan om dennes liv? absurt!

2008-06-24 @ 23:22:23
URL: http://winterbarn.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Blissara: Du har så rätt, men det känns svårare då det handlar om pikar och gliringar mer än direkta och elaka kommentarer...som det är nu så försöker jag tänka gott om vissa och inte låta dem flytta in i mitt inre. Än så länge funkar det, jag var bara tvungen att ventilera av mig igår. Tack för ditt stöd!



Nad: Du är fin du, vännen! Det är inte direkt elaka saker om mig, det är mer avundsjuka kommentare till mig och några fler som gör att man blir less. Som det är nu så försöker jag se till att jag inte träffar dessa, men har ändå inte klippt banden.



Många kramar till dig, vännen!



ina: Absolut! Det handlar ju om att de mår dåligt själva men måste hävda sig på andras bekostnad.

Tack för fint stöd!



/Malin

2008-06-25 @ 07:09:59
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: jenny

jag förstår vad du menar, energitjuvar är vad dessa människor är och även om det är ett stort steg så mår man så mycket bättre när man sagt tack och hej till dessa personer sk vänner i ens närhet som trycker ner en för att försöka må lite lite bättre själv.



låt inte de stjäla din energi och ditt goda humör! sedan kommer man till sitt arbete och nog finns där alltid någon som ständigt har ont och är trött och på dåligt humör men man behöver inte dessa personer i sin vänkrets.



kram jenny

2008-06-25 @ 07:53:02
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

jenny: Tack! Det är som du säger, det finns alltid någon som mår dåligt på ett eller annat vis...därigenom finns det alltid också ursäkter till att "stanna kvar och bli bestulen på sin energi".



Kramalin

2008-06-25 @ 07:55:03
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0