Förvirringen är stor!

ALLA som känner mig upplever nog mig som en väldigt strukturerad och ordningssam person. Jag skrver sällan kom-ihåglappar, nyttjar min kalender till annat än schema-tider eller ställer påminnelser på mobilen.
Jag brukar kunna hålla många bollar i luften, ha många järn i elden och alltid veta vart saker och ting är. Passar perfekt med det jobb jag har då det ska hållas koll på blöjbyten, sov- och mattider, raster, vem som ska ha samling och diverse andra saker.

Så blev jag gravid. Och tappade tråden helt! Jag har noll koll nu för tiden; minns inte vart jag lägger saker, tappar bort saker på jobbet, glömmer vart jag ska åka då jag satt mig i bilen, skriver handlingslappar för bananer och morötter m.m.

Vet ni; jag älskar det! Min käre chef sa igår att jag skulle passa på att njuta nu då hjärnan var på semester samt att jg var välkommen till klubben! Skönt!

Nackdelen är att jag är gift med en likasinnad så nu sitter vi som ett senilt gammalt par i soffan med namnlappar på bröstet så att vi ska veta vem den andre är!


Kommentarer
Postat av: Sara och hennes hjärta!

Kan inte låta bli att kommentera..! Precis likadant var det för mig - kanske börjar jag kunna fokusera lite bättre nu, men det var illa där ett tag ;) Fast som du säger, på nåt vis var det ganska härligt oxå!

Hoppas ni får fin post idag...

2008-06-03 @ 14:06:47
Postat av: Malin Harju

Sara och hennes hjärta: TACK underbara du för den fina presenten! Du är så fantastiskt snäll så jag finner inte ord! Rörda blev vi (beror säkert på hormoner i mitt fall, men Johan...) ler och det är ju så fantastiskt härligt att få presenter med en tanke bakom! Antar att du gjort det fina? Och tree-free'a kortet! Lovely!



Ja, det är härligt! Fast då jag vart in på COOP på väg hem från jobbet försökte jag låsa upp fel bil...hmpf!



Massa kramar till er alla tre från oss fyra!

2008-06-03 @ 17:19:41
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nad

Hahaaaa! Vad härligt uttryckt av din chef! Ja man borde nog njuta av detta tillstånd istället för att tycka att det är jobbigt! För vet du va?! Efter "gravid-hjärna" så drabbas du av "amnings-hjärna"! Typ samma tillstånd :)

2008-06-07 @ 22:29:11
Postat av: Malin Harju

Nad: Ja, jag har en bra chef! Jag njuter för fullt, känner mig totalt avslappnad, mer synd om min omgivning dock eftersom det är de som blir lidande! ;)



Oj herregud, en lång tid av förvirring väntar med andra ord! :D

2008-06-08 @ 08:38:52
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0