FreDagenstacksamhet

Dagens tacksamhet går till den 14e laman; Tenzin Gyatso. Som Dalai lama har han inspirerat mig mer än någon annan och de osjälviska handlingar han utför för oss andra i världen är storslagna. Hans böcker har gett mig otroligt många tips och djup självinsikt och för det är jag honom evigt tacksam!

Inget upprör mig mer än Kinas beteende och agerande mot Tibet och folket, och framför allt munkarna, i Lhasa. Jag är inte speciellt idrottsintresserad i vanliga fall heller, men OS i Peking kommer att bojkottas av denna familj då det väl går av stapeln. Man kan inte bete sig hur som helst, så är det bara.

Lycka och välgång till Er!



Bild:Tenzin Gyatzo foto 1.jpg Bild lånad från Wikipedia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0