Michelin-däck

Om man köper 4 st. däck från Michelin's Energy-serie bidrar man inte bara till mindre bränsleförbrukning, tillika mindre koloxid-utsläpp. Michelin planterar ett nytt träd per 2 par sålda däck! Dessutom har dessa däck längre livslängd vilket leder till minskad konsumtion.
Värt att ha i åtanke då det är dags att byta ut de gamla bildäcken! Sen får vi inte glömma att gamla bildäck kan bli till fin-fina saker, bl.a. våra blomkrukor;



Kanon tycker Ekoblogg! ♣

Tillägg; Nu är våren här för nu har jag tagit bort insyningsskydden för fönstren, och det är ett säkert vårtecken; att vilja släppa in ljuset!

Kommentarer
Postat av: Martin

Är ekologiskt framtiden?

kolla in http://spisa.bloggspot.se


vänligen

2008-03-28 @ 08:18:48
URL: http://spisa.bloggspot.se
Postat av: Malin Harju

Martin: Jag vill gärna tro och verka för att ekologi ska vara framtiden, men det ni skriver om på Spisa är intressant; till vilket pris ska det få vara eko?
Det jag drömmer om är ju såklart att det ska till största möjliga mån gå att köpa ekologiska OCH svenska (närodlade) produkter, men om det inte ska stanna vid en utopi måste jordbruksverket göra det lättare OCH mer lönsamt att bedriva ekologiska jordbruj/odlingar. Du gav mig mycket att fundera på och det tackar jag för!

Lycka och välgång!

/Malin

2008-03-28 @ 09:56:32
Postat av: Petra

Men är de fria från HA-oljor? De skadar allvarligt vattenlevande organismer.
Jag ska snart köpa sommardäck och det är en sak som måste kollas upp.

2008-03-28 @ 10:43:26
Postat av: Erika

Bra ide av michelin!

Tack för de bra tipsen. Ska skicka efter den där skivan och testa.

Skönt att du känner dig bättre idag.
Snart ska jag ta bussen ut till landet och vara hos föräldrarna över helgen. Bli lite ompysslad och ta det lugnt. De har inget så avancerat som dator och internet och det känns skönt ibland att ha en datafri helg. Även om det kan bli lite långtråkigt därute ibland. Men då kan man alltid se en film.
Det kommer att bli långa promenader med vovven och mys med missarna också, härligt =)

Hoppas att du får en underbar helg!
Massa kram!

2008-03-28 @ 15:09:48
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Petra: Bra funderring, det har jag inte kollat! Hojta gärna till om du får veta något!Ha en fin helg!

/Malin

Erika: Ja, gör det! Jag tycker skivan är riktigt bra! :)

Har haft en lugn dag, påtat på lite hemma och varit ute på golfbanan med Lotus så han fick springa lös. Nu ska vi äta middag och se "Så ska det låta".
Vad skönt det lät med en mysig helg på landet med lugn och ro, man behöver en paus från vsrdagen ibland!

Ha en alldeles underbar helg du också!

Kramalin! :)

2008-03-28 @ 17:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0