Tävla om Fair Trade-armband!

Har beställt 2 fina skinnarmband från Burkina Faso och de väntas hem nu i dagarna. Fick mail om att de skickat de tre sista i butiken för priset av två, och vad passar då bättre än en ny tävling där jag lottar ut det tredje?
Det är ett naturfärgat armband som Ni tävlar om!

För att ha en chans att vinna vill jag att Ni skriver 3 saker Ni gör för att förbättra miljön. Det kan vara precis inom vilken genre eller område som helst; shopping, källsortering, mat- och hushållning etc.
Se till att Ni skriver mail- eller bloggadress så jag vet att det är rätt person som sedan får priset.

Torsdagen 27 mars kl. 05.00 väljer jag ut en vinnare!

Lycka till! ♣

Tävlingen är avslutad!

Kommentarer
Postat av: annawii

1. Jag har endast tänt lampor hemma om det verkligen behövs. Vissa tycker att vi har det väldigt mökrt hemma hos oss men jag tycker att det är onödigt att ha tänt en massa lampor och mörker kan vara mysigt.
2. Jag duschar på väldigt kort tid och rätt ofta duschar jag och Micke (min sambo) tillsammans och det är både mysigt och sparar på vatten.
3. Jag källsorterar till viss del och skulle källsortera ännu mer om vår "dumma" hyresvärd inte var så dålig på att ordna ett bra soprum. I vår förra lägenhet sorterade vi allt utom matsopor.

Bra initativ!
Ha en riktigt bra påsk :) kram

2008-03-21 @ 08:38:34
URL: http://annawii.tjejsajten.se
Postat av: katriina

1. jag pappersinsamlar
2. köper gärna/ofta ekologiska kläder
3. tvättar så gott det går fulla maskiner.

2008-03-21 @ 14:46:06
Postat av: Erika

Denna tävling kan jag vara med i =)

1. Jag köper ekologisk mat så mycket som jag kan. Det är bra för miljön och samtidigt för mig själv när jag får i mig färre onödiga tillsatser och bekämpningsmedel.
2. Jag källsorterar allt som går.
3. Jag promenerar/cyklar oftast dit jag ska.

2008-03-22 @ 13:20:16
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Åsa

1.Jag tvättar endast med tvättnötter och det funkar minst lika bra som vanligt tvättmedel.
2. Jag köper så mycket KRAV -och Fairtrade som jag kan hitta.
3. Jag åker buss jämt o ständigt.

Tack för en jättebra sida :-)

2008-03-23 @ 10:21:53
Postat av: Susanne

1. Jag sorterar plast och papper!
2. Vi äter mer och mer ekologiskt!
3. Och skräp lägger jag I papperskorgarna som finns,
och inte slänger det hur som helst i naturen, som många gör!

Om alla hjälptes åt,...skulle det märkas! Många droppar små.........

Ha en fortsatt bra kväll!!

2008-03-23 @ 22:29:37
Postat av: Anna

Ingen kan ju göra allt men alla kan göra något!Sådet är de små sakerna som man kan föra in i sin vardag somär viktiga. Här är några exempel på vad jag gör i min vardag för att förbättra miljön.
1. Alla vet ju att aluminium inte är bra för miljön, därför återanvänder jag min folie. Jag diskar eller sköljer den när den är använd och låter den torka några timmar sen är den som ny och går att använda nästan hur många gånger som helst.

2. Läser andra året på universitet och har just nu en fri termin där jag valfritt fått välja vad jag ska läsa. Har valt att enbart läsa kurser på distans för att slippa ta bilen 2,5 mil fram och tillbaka till universitetet varje dag vilket är mitt bidrag till att minska klimatpåverkan.
3. Sist men absolut inte minst har jag precis insett att man inte behöver köpa nya saker hela tiden. Man behöver inte materiella ting för att vara lycklig. Det finns ju så mycket fint som knappt blivit använt som slängs bort istället för att återanvändas. Handlar numer på secondhand där man kan hitta hur mycket fina saker som helst eller så byter jag saker med någon annan somhar något han/hon tröttnat på. Minskad konsumtion för alla skulle medföra minskad belastning på miljön.


Ha det!!!
MVH Anna

2008-03-24 @ 21:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0