Tävla om snällaste deon!

Nu kör vi sista tävlingen för året, denna gång i samarbete med härligaste Grön Gåva! I vinstpotten ligger en saltkristall-deodorant, Deodorantstift mini,  från Thai. Jag har fått många förfrågningar av läsare som velat ha bra tips på snälla, både mot miljö & kropp,  deodoranter och jag tipsar alltid om denna;

Den är en deodorantsten som på ett effektivt sätt tar hand om de luktframkallande bakterierna utan att täppa till porerna och hindra kroppens andning. En ren naturprodukt helt utan parfymer, alkohol, konserveringsmedel och aluminiumklorid. Mycket dryg då jag haft min i över 4 år och har mer än hälften kvar! Man fuktar stenen lätt med vatten och "rollar" i armhålan precis som med en konventionell deodorant. Stiftet är helt parfymfritt och innehåller kalium-alun 61%, vatten 36% och mineraler 3%. Både jag & Johan tycker de är fantastiska och nej, man luktar inte svett av den. Inte mer än man skulle gjort av en "vanlig" deo! Visst, tar man ett joggingvarv runt sjön står den inte pall för alltid, men det gjorde inte de deodoranter vi hade innan vi bytte till denna heller.

Nu har jag fått chansen att lotta ut en till er läsare och det ville jag ju inte missa! :D

För att vara med och tävla om ett eget stift vill jag att ni signar upp er för Grön Gåvas fantastiska nyhetsbrev som är fullproppat med ovärderliga tips, det gör ni genom att klicka här, och sedan lämna en kommentar i detta inlägg med er e-mailadress. Har man redan nyhetsbrevet sedan tidigare så skriver man det och lämnar sin e-mailadress.

Ni har till måndagmorgon på er då en vinnare utses innan bloggen går på julledigt från PC'n. Stort lycka till!

Malin ♣

Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!

 


Kommentarer
Postat av: sara

Hallå hallå.

Nu har jag anmält mig till Grön Gåvas nyhetsbrev. (att jag inte visste att det fanns tidigare) :)



Jag har haft den här deon men den försvann av någon konstig anledning innan jag knappt hunnit använda den. :(



Ha det fint.

Sara

2009-12-16 @ 10:03:25
URL: http://slimsara.blogg.se/
Postat av: Edun

Godmorgon,toppenvinst!

Jag har precis köpt en ny deo från urtekram till mmig som jag är nöjd med, men min man kör fortfarande med konventionell sådan. Vore kalas om vi kunde vinna denna för då kanske jag kunde få honom att byta. Han är nämligen nyfiken i en strut då det kommer paket hem till MIG (han får nästan aldrig några) och vill genast öppna dem åt mig så fort jag kommer innanför dörren. Skulle därför vara jättekul att vinna så skulle han kunna få ett paket han med, hihi



kram hela dan



jag får redan deras nyhetsbrev

2009-12-16 @ 10:05:00
Postat av: Petra

Nu har jag signat upp mig på listan.

Jag skulle behöva en snäll deo utan en massa konstigheter i.

2009-12-16 @ 16:49:23
Postat av: Therese

Jag köpte den här deon nyligen efter att ha läst om den i din blogg. Hitills är jag mycket nöjd med den. En anledning till att jag testade den var att jag inte vill rolla på mig aluminium och andra deoderanter utan inte har funkat nåt vidare. Men nu har jag en fundering som du kanske har svar på. Hur bra är det att rolla på sig kalium?

2009-12-16 @ 17:16:23
Postat av: Magnus

Hatar att vara en party pooper, men alun, som är den huvudsakliga ingrediensen i denna produkt, är ett dubbelsalt framför allt innehållandes aluminium. http://sv.wikipedia.org/wiki/Alun (Har till och med ett e-nummer. Kolla upp E522 i livsmedelsverkets e-nummernyckel.)



För övrigt är den vanliga beståndsdelen i deodorant aluminiumklorid liksom alun ett aluminiumsalt. Man har med andra ord bytt ut ett aluminiumsalt mot ett annat, med största sannolikhet enbart i marknadsföringssyften.



Vore intresserad av att höra hur ni resonerar kring detta.

2009-12-16 @ 17:34:15
Postat av: vintageretroprinsessa



Hallå Malin :)

Klart man är med och testar lyckan för just denna deo har jag blivit tipsad om :)

Min email adress ser du i fältet som jag skrivit i :)



Har en liten teori ang just deo.

Att det är just deo som orsakat att så många får bröst cancer i dagens läge .

Därför vill jag vara en av dom som vljer ett bra och miljövänligt alternativ :)

Sen är det faktaisk min gamla klasskompis som har den butiken :)



Massa kramar Mamma Jssica

2009-12-16 @ 21:44:37
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag skulle gärna testa deon!

2009-12-16 @ 22:37:34
Postat av: Helena

Deon verkar ju toppen! Jag vill ge den till min mamma som har sådana problem att hitta en som passar henne. Förstår att hon tycker det är jobbigt. Hoppas, hoppas att jag vinner och hoppas, hoppas att den funkar på mamma!



signade upp mig på mailinglistan också.



Kram!

2009-12-17 @ 00:03:34
Postat av: Cornelia

Hej! Jag hade verkligen ingen aning om att den här typen av deo fanns. Givetvis hoppas jag att jag vinner, men gör jag inte det så kommer jag nog att köpa mig en i alla fall. :)



Har signat upp mig på mailinglistan också.



/C

2009-12-17 @ 12:32:49
URL: http://urfunktionagain.blogspot.com
Postat av: Lillan

låter ju super! klart jag vill vinna. har registrerat mig med denna mail: [email protected]

2009-12-17 @ 20:35:51
Postat av: Lisa

Jag vill jättevinna! Min deo suger som fan. Man luktar svett på en gång. Helt dumt.



Registrerade mig såklart. [email protected]

2009-12-17 @ 23:51:08
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0