Not so eco, Malin?

Som en besökare av bloggen så påpassligt kommenterat så stämmer Coca Cola's multinationella regnskogsskövling inte alls överens med profileringen på min ekoblogg. Inte på något sätt. Men vad gör man då man inte får någon stopp på det hela och inte vill vara sjuk en minut till då man vet att varje minut riskerar man bara att smitta sin lilla 4 månaders son som man fortfarande ammar 7 ggr/dygn? Man kan inte dra allt till det extremaste och ibland tvingas man välja för eller emot, pest eller kolera liksom. I detta fall magsjuka eller Coca Cola eftersom jag vet sedan insjukningar i yngre år att Coca Cola hjälper vid magsjuk, i alla fall för mig. Det var över 6 år sedan jag drack min senaste Coca Cola så jag fick ta den smällen nu. Dessutom stod det i inlägget att jag avskyr cola, och då handlar det främst om företaget i sig, inte drycken.

I tidningsartikeln fick vi kritik för att vi var för präktiga, nu får jag kritik för att jag tar Coca Cola som hjälp vid magsjuka. Inressant att hur man än gör så är aldrig alla nöjda.  :)


Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag tycker att det bara känns skönt att läsa om er som försöker leva ekologiskt utan att vara helt extrema och flytta ut i en koja i skogen och äta rötter och bark. Ni är förebilder som lyckas få in så mycket ekologiskt i vardagen, jag försöker också och vet hur svårt det är.



Om det enda tillåtna skulle vara att leva som ekologisk extremist skulle ju väldigt få orka.

2009-02-14 @ 10:09:43
Postat av: underbaraclara

Herregud kvinna! Drick cocacola så mycket du vill! Någon som är så ambitiös och genomtänkt som du är gör inte fel för att du väljer att dricka cocacola ibland. Men jag antar att man alltid retar någon... STÅ PÅ DIG! KRAM

2009-02-14 @ 13:53:09
Postat av: Ma-Linn

"Alla kan göra något, men ingen kan göra allt."

Det är intressant att folk är så snabba på att klaga så fort man gör något som inte är "korrekt", även om de själva inte ens har kommit i närheten av samma livsstil. Jag känner igen det från djurrättsrörelsen som jag var aktiv i förut. Om man inte var helt perfekt (d.v.s. helvegan och undviker alla djurprodukter) var man inget värd.



Om fler ansträngde sig bara lite lite grann i sitt eget liv i stället för att klaga på andras inte helt perfekta liv skulle nog en hel del se bättre ut här i världen!

2009-02-14 @ 15:15:32
Postat av: Erika

Jao, vad ska man säga om sådana kommentarer, vissa är snabba på att hugga. Som små huggormar är de, hugghugg. Men ormar är söta så all kärlek till den där lilla huggormen så kanske hon kan se världen lite mer klarsynt så småningom.

(nej, jag har inte druckit kanske är det denna speciella dags rödskimrande hjärtliga karaktär som påverkar mig ;o)



Hoppas att ni har en mysig dag, jag sitter själv och har egentid medans Mats är på hockey och när han kommer hem ska vi käka middag bestående av pommesfrites och körv. Såååå romantiskt ;o)



Allahjärtanskram till dig!





2009-02-14 @ 18:10:34
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: hippihäxan

Jag känner igen precis det där, man får absolut inte göra något fel för då räknas inte allt det där andra som man gör rätt. Det är därför man inte orkar meet ibland...

Men du, tipsa om Ubuntu! Har du smakat den eller gav du bara bort den i en tävling?



Skönt att du mår bättre iallafall.

Kram

2009-02-14 @ 18:35:45
URL: http://emeliem.wordpress.com
Postat av: Malin Harju

Ylva: Tack! Du har så rätt! :)



underbaraclara: Du är rar du, tack snälla! :D



Ma-Linn: Det stämmer så väl det du skriver, tänk om alla gjorde lite istället för att vissa ska göra allt!



Erika: Ha, ha, du är söt du! Ja, det lät lite rosaskimrande om kommentaren din! :)



Gud så gott med pommes frites!:P



hippihäxan: Nej, jag har smakat den och den är riktigt god! "Felet" var väl att jag skrev att det var just Coca Cola i mitt glas och inte annan cola.



Må så gott!



Kramalin









2009-02-15 @ 11:28:35
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Inte en chans att man kan vara alla till lags :)

skit i såna kommentarer :)



Kram och ha en toppen söndag :)

2009-02-15 @ 13:49:16
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Nadia

Instämmer med Ma-Linn! Bra formulerat!

Samtidigt så är det ju positivt att denna person känner till CocaCola och skövlingen, de flesta dricker bara CocaCola för att "det är gott" och har inte tänkt på vad som kan ligga bakom drycken.

Så vill man finna något positivt med kommentaren så kanske det är så att hon kanske gör något för miljön, genom att hon inte dricker Cola? Plus på sätt och vis informerar hon omgivningen för att ta samma ställningstagande... ;)



Go Malin! You ROCK! Krammmm

2009-02-15 @ 19:37:36
Postat av: Malin Harju

vintageretroprinsessa: Nej, man får se om sitt egna hus så får de andra sköta sitt. :)



Kramen på dig!



Nadia: Klokt tänkt, så är det! :) Du är för bra du!



Kramar i massor!

2009-02-16 @ 09:18:47
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0