Pranayama

Igår på Grön Gåva tipsade Elisabeth om en ny produkt från företaget som saluför shaktimattan- ringarna och stavarna; Pranayama-salva.

 Bild lånad härifrån.

Pranayama är en yogasalva som frigör andningsvägarna. Man smörjer lite salva i vardera näsborre och andas några djupa andetag. Den rensar effektivt alla blockeringar i andningsvägarna och det känns skönt och uppfriskande. 

Den är även bra att smörja med innan andningsövningar vid yoga eller meditation. Burken är på 15 ml. och kostar 55 :- Innehåller endast naturliga ingredienser såsom olivolja, bivax, E-vitamin, ringblomma och eteriska oljor (japanmynta, eukalyptus, kajaput och mentol).

Den är underbar att använda efter nässköljning! :)


Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Oh en ecoblogg :) i like..

hej hej.

2009-02-06 @ 13:44:15
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag fick en thailändsk salva av en arbetskamrat som också kan funka på det viset. Men jag vet inte vad det är i förutom eukalyptus och menthol.

Rensar igenom luftvägarna gör den i alla fall.



Nässköljning har jag funderat på att prova men det ser lite läskigt ut tycker jag, vatten i näsan acossierar jag med kallsupar och sådant ;o)

Mats kanske skulle prova det, beroende av nässpray som han är.

2009-02-06 @ 20:48:16
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Den där har jag vart sugen påp att testa oxå :)



Bloggade om den tidigare :)



ha det finast kraaam

2009-02-06 @ 20:53:00
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: yoginimaria

Jag köpte Pranayama salvan i våras. Men skall ärligt säga att jag mest använt den då jag varit förkyld. Under näsan och på bröstet. Efter nässköljning tror jag det blir för starkt för mej =) ¨Min ayurvediske läkare påminner mej vid varje besök att jag måste komma ihåg att smörja min näsa med sesamolja efter nässköljningeneför att lugna ned Vata som blir störd när man sköljer ut Kapha med saltet. Iallafall för mej som har vata obalans =) Prova om du inte rdan gjort det. Det är skönt - speciellt om vinteren som är värsta vata tiden. Sovgott =)

2009-02-06 @ 23:08:17
Postat av: Malin Harju

..:Sarah:..: Härligt! Gillar din blogg också! :)



Erika: Ja, det borde han! Beroendet är inte bra ju! Det är toppenhärligt att skölja näsan, blir som ett beroende det med, men ett bra sådant! :)



Kramalin



vintageretroprincess: Den är toppenbra! Du måste testa den! :)

Kramen!



yoginimaria i oslo: Har du ett bra tips på en Ayur veda-bok??? Har letat men inte hittat någon som känns mer än sådär!



Många kramar, min fina vän!

2009-02-08 @ 10:28:50
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0