Tävla om Hugg-a-planet!

Rara Anna på www.ekolek.se bjussar denna vecka på deras storsäljare; Hugg-a-planet! www.ekolek.se var den allra första sida med ekologiska leksaker jag upptäckte och jag har alltid älskat deras sortiment och blivit toppen-nöjd med det jag beställt därifrån, så därför känns det extra kul att samarbeta med dem! :)

Det är den stor Hugg-a-planet som finns i potten denna gång - en kramvänlig jordglob med detaljerad information. På jordgloben finns över 600 namngivna platser. Den är eb mysig leksak som också är lärorik (det gillar pedagogen i mig!) både för de mindre barnen då den är mjuk och gosig och naturligtvis för även för större barn. Tänk att få främja en begynnande tendens till storhetsvansinne; barn kan äntligen utbrista: - "Jag har hela världen i min hand!" ;)
Jag blir också alldeles varm då jag tänker på alla härliga diskussioner som kan uppstå genom denna leksak, tänk på allt barnen så småningom kommer att fråga om!

Hugg-a-planet är tillverkad under Fair Trade-förhållanden i Bangladesh. Både hölje och fyllning är av bomull.
(27 cm i diameter).

Stor Hugg-a-planet

För att vara med och tävla vill jag att ni går in i webbutiken och kikar igenom sortimentet. Vilken av alla fantastiska leksaker är er/era favoriter? Kom sedan tillbaka hit och skriv det här i kommentarsfältet så att Anna kan få en liten marknadsundersökning.
 
Ni har till söndag vid 10-tiden på er. Lycka till!



PS. Det går också alldeles utmärkt att ge förslag på vad ni skulle vilja se mer av hos www.ekolek.se framöver! DS.

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag har många favoriter måste jag nog säga. Jag älskar t ex alla produkterna gjorda av juicepaket; de påminner om utflykterna när man var liten och drack ur den typen av juicepaket.



Jag skulle gärna sett att Baby Hugg-a-planet hade varit en måne i stället för jorden; då kan man ju ha både och. :)



Sen måste jag erkänna att jag är nyfiken på att lukta på pappret gjort av elefantbajs. Är det syrafritt måntro?

2009-02-18 @ 08:35:36
URL: http://marzipanart.blogg.se/
Postat av: Ida

jag älskar pärlorna. alla färger men särskillt de röda!



Ida

2009-02-18 @ 08:52:07
URL: http://idasmat.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt klart hopprepen! Vilka minnen som kommer tillbaka :) Nu ligger min lill* fortfarande i magen och jag är inte mer än 6v på väg, men jag skulle lätt kunna inhandla ett såndan rep med grodhandtag bara för att såndana fina finns säkert inte då mitt lillgull blir stor nog att studsa runt :D.

2009-02-18 @ 11:16:16
Postat av: Ma-Linn

De soldrivna leksakerna, särskilt gräshoppan. Sedan gillar jag den fina E-racern också. Äldsta sonen ska få en gräshoppa när han fyller år!

2009-02-18 @ 11:42:14
Postat av: Cecilia Karlsson

Jag gillar verkligen "Slott och stad" byggsats i trä. Kul och kreativ lek för barnen, dessutom könsneutralt! Träleksaker håller ju i år och dag, så detta är absolut ingen slit-och-släng-leksak!

2009-02-18 @ 12:48:22
Postat av: Ellinor

Flygplanet! När jag var liten och min far satt och snickrade frågade jag alltid vad det skulle bli. Hans svar var då konstant "en flygmaskin". Vartefter tiden gick och det inte blev några flygmaskiner ställde jag pappa mot väggen och undrade vart alla tog vägen, jag ville också ha en! Den sommaren hjälptes vi åt att bygga en flygmaskin och den blev ruskigt lik den som ekolek säljer. Nostalgi. nostalgi=memory with pain remowed. Jag saknar pappa men blir varm när jag tänker på flygmaskinen! Så, en högst personlig anledning och kanske inte jättegivande för en marknadsundersökning... Jordgloben hade blivit en fantastisk present till våra vänner som snart ska ha barn. Mamman är förskolelärare och hade gillat pedagogiken och barnet kommer i sinom tid med all säkerhet tycka om den med!

2009-02-18 @ 12:57:13
URL: http://ellinorens.blogspot.com
Postat av: Susanne

Eftersom jag gillar spel och pussel, så måste jag säga att ECO MIG blir en favorit. Det sysselsätter hela familjen, och barnen lär sej samtidigt!



Jordgloben hade varit alldeles perfekt till min systerdotter, så idag hoppas jag på tur!

2009-02-18 @ 16:30:51
Postat av: pernilla

Min favorit är "måla din egen tröja"-kitet. Min fyraårings favorit har varit, så länge vi har kollat på ekoleksleksaker, just jordgloben. Han tycker den är fantastisk!

Ha det bra!

/pernilla

2009-02-18 @ 18:34:42
URL: http://www.hellrehallbart.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag blev tokigt förtjust i happy mais :D

2009-02-18 @ 20:12:29
URL: http://www.mallinpallin.blogspot.com
Postat av: Lisa

Min favorit är den soldrivna gräshoppan, den ser så rolig ut att jag skulle vilja leka med den själv. Och den fina jordgloben skulle bli en fin present till min älskade son. (Håller tummarna för att han ska gilla jorglober och kartor lika mycket som sin mor). Kram!

2009-02-18 @ 20:36:31
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: charlotte

Som de flesta verkar det som blir det barndomsminnen.

Dom verkar ha mycket som påminner om ens egen barndom, men för mig är det klosspusslen särskilt den med bondgården då min 13månaders kille och jag börjat träna djurljuden. Måste nog bli en beställning därifrån tills nästa födelsedag. Ljuvliga saker.

2009-02-18 @ 20:53:17
Postat av: Anonym

Jag har svårt att välja mellan mina två favoriter måla eko tshirt kitet och happy mais, tror jag måste säga bägge. Jag gillar verkligen att ekolek har så många kreativa material som kan användas på många olika sätt, för mig är det kreativa tänket lika mycket eko som materialen.

Min lillkille är just i färd med att lära sig gå, vore perfekt att ta stöd mot hela världen!



Allt gott! Elin

2009-02-18 @ 22:01:49
Postat av: vintageretroprinsessa

Den där har jag vart sugen på kenny :)

som är helt inen i alla delar av världen och håller precis på med det i skolan :)

Det är ju inte bara en leksak utan en perfekt sak att lära sig alla världsdelar / länder :)





Så jag och kenny är med :)





Tycker hela konceptet med enbart ekologiska leksaker är ett toppen koncept :)





Kääärlek mamma Jessica

2009-02-19 @ 10:02:20
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Sarasofi

Just nu skulle jag säga att min favorit hos ekolek är pärlorna - fantastiska! Min sons favorit tror jag istället är fingerfärgen! Eftersom jag är så hobbyintresserad själv och att måla är något som min son gillar känns det jättebra med dessa målarprodukter som är giftfria och så vidare.

2009-02-19 @ 11:30:13
Postat av: Torun

E-racern i bambu är min favorit!

2009-02-19 @ 17:53:19
Postat av: Martin

Mina favoriter är allt byggmaterial, som happy mais och flygplansklossarna. Byggmaterial är något jag skulle vilja se mer av hos ekolek, gärna sånt som man kan använda på hur många sätt som helst, tex vanliga klossar, kaplastavar eller trämekano.

Ha det bra!

Martin

2009-02-20 @ 09:41:04
Postat av: Sofie

Jag gillar byggklossarna Stad & Slott. Kul att kunna bygga och bygga om en massa gånger. Verkligen jättefina!

2009-02-20 @ 21:13:44
URL: http://klingsberg33.blogspot.com/
Postat av: Carolin

Lego, alltid användbart och kan användas i många år.

2009-02-20 @ 21:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0