Today

Idag är jag fit for fight igen och tack och lov så har både Leon och Johan klarat sig! Det är seriöst det värsta jag varit med om, jag lovar; jag skulle lätt föda barn igen utan problem. Det är intressant hur ynklig en vuxen människa kan bli! Intressant är också att jag under 3 års tid torkat kräks och bajs på barnen på jobbet som fått maginfluensan utan att sjävl bli smittad och nu då man varit hemma så mycket i och nu denna vinter då man varit inne så mycket och isolerat sig så pass pga. Leon så åker man på både rejäl influensa och vinterkräksjuka! Där ser man vad immun man blir då man jobbar med baciller! Ändå har jag tagit mina vitpepparkorn varje dag nu under den intensivaste kräksjuke-perioden för att undvika det, men det gick inte denna gång.

Det värsta har i alla fall varit att inte fått ta i Leon annnat än då jag ammat honom de senaste 2 dygnen. Det har varit hemskt! Jag har ammat och sedan har Johan direkt kommit och tagit honom för att rapa och sedan gått iväg, men det är därför vi grejat det! Det och en nästintill tvångsmässig handhygien var räddningen!

Ska strax åka och handla lite för kylen ekar rätt tom! Färsk frukt och mineralvatten står högt upp på listan! Jag ska även handla lite saker till vår Alla Hjärtans Dag-middag; det blir inte det vi först tänkt utan jag ska göra något lite snällare och skonsamma mot magen, får se vad der blir!

Ska även ta en liten tur med bilen då vi har lite små-grejor att göra.

Hur ser er dag ut?


Kommentarer
Postat av: Ika

Skönt att höra att du kryat på dig igen! Maginfluensor är verkligen inte roliga.



Jag ska bjuda ett par kompisar på mat om ett par timmar (har tänkt servera linslasagne), och sedan ska vi gå på en konsert som jag sett mycket fram emot. Tror det kommer att bli en fin vändag, som vi kallar den på den här sidan vattnet. :)

2009-02-14 @ 11:49:39
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Erika

Så skönt att de andra klarade sig!

Vet du hur du kan ha blivit smittad?



Det är lustigt det där. Jag jobbar också där det är mycket bakterier men har klarat mig från sådant som tur är. Man blir nog mer motståndskraftig när man utsätts för sådant dagligen.



2009-02-14 @ 18:14:33
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: PetraM

Om du helammar så får ju din sötis dina antikroppar, så jag tror inte det är någon fara att han smittas...Kram

2009-02-15 @ 01:19:17
URL: http://ekobsessive.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Ika: Vad mysigt det lät! Och jag gillade ert namn på det hela mycket bättre! :)



Hoppas ni hade trevligt?



Erika: Nu klarade sig ju inte stackars Johan...jo, det måste ha varit på sist babymassage i onsdag, endera att någon av de andra mammorna eller barnen bar smitta utan att veta det eller att det helt enkelt satt i väggarna där eftersom sjukhuset haft så mycket som gått runt!



PetraM: Nej, de säger det och jag hoppas verkligen det stämmer! :)



Kramalin

2009-02-15 @ 11:31:45
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Ika

Jo, vi hade trevligt. Faktiskt den bästa vändagen jag haft på år och dag, klarade mig t.o.m. undan den efterhängsna singelångesten som många år har fått mig att avsky dagen.

2009-02-17 @ 19:46:07
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Malin Harju

Ika: Vad härligt att höra! :) Det gläder mig!

2009-02-18 @ 07:46:28
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0