Arame-lasagne

Jag och Johan har tänkt att vi ska integrera alger mer i vår kost, men då vi inte är så förtjusta i dem gäller det att maskera in dem i maten så att de inte känns! Köpte arame-alger sist jag handlade på Grön Gåva och igår vart det så dags att integrera dem i mat.

Jag kokade 1 pkt. fullkornsdinkelpasta * och kryddade med lite vitpeppar * och örtsalt *.

Jag gjorde en ostsås med havremjölk *, salt *, vitpeppar *, ost och Maizena.

Jag brynde1 gul lök ', 1 röd lök * och en vitlöksklyfta * tillsammans med sojabitar * som jag kryddade med grillkrydda * och blandade sedan i bönor *, gröna urkärnade oliver * och en stor nypa aramealger * som jag smulade i. Sedan kryddade jag med salt * och svartpeppar *. Sist mosade jag ner hela, skalade tomater *.

Jag varvade sedan pastan, ostsåsen och tomatröran i en gratängform och stödde riven ost och oregano * överst. In i ugnen ca. 20 min. eftersom allt redan var varmt och sedan serverades det med en sallad. Hur gott och nyttigt som helst och ingen algsmak alls.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag undrar en sak angående det här med plastmärkningen... Vet du vad det betyder om det står "PS" i det där märket som siffran står i?

2009-01-26 @ 11:24:52
Postat av: Erika

Jag har aldrig käkat alger, det låter intressant =)

Kanske ska testa den där lasagnen den låter smarrig, både med och utan alger .



Kram på dä!

2009-01-26 @ 21:55:06
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Sara: Jag är osäker, testa googla plast + PS eller nå't! :)



Erika: Ja, det tycker jag. Den blev riktigt god!



Kramalin

2009-01-27 @ 10:48:27
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0