Tävla om shakti-ring!

Idag är det dags för en ny tävling där en fantastisk pryl ligger i potten, nämligen en shakti-ring med tillhörande rull-stav! Det är rara Elisabeth på Grön Gåva som skänker vinsten och det är vi tacksamma för! Ni som bor i Övik kan besöka hennes trevliga butik på Nygatan 14 och för er som bor längre bort går det alldeles utmärkt att handla online!


Som ni vet är jag ju supernöjd med min och har gett bort några till nära och kära och de har uppskattats lika mycket!


För att vara med och tävla vill jag att ni delger ert bästa nyårslöfte! Kom igen nu, shoot!


Ni har till söndagförmiddag på er att tävla! 

Lycka till!




Kommentarer
Postat av: S

Jag som aldrig gett nyårslöften tidigare har faktiskt gjort det iår; att jag ska våga lite mer, och då menar jag mer personligt och mentalt, att jag ska våga och tro på mig själv, inte ifrågasätta mig själv om jag kan saker eller inte utan bara våga köra på och testa.

2009-01-07 @ 12:41:29
Postat av: Pernilla

En sån ring har jag velat ha jättelänge!

Jag hade bara ett nyårslöfte i år och det var att inte äta socker 2009...



Ha en bra dag!

/pernilla

2009-01-07 @ 12:47:22
URL: http://www.llrehallbart.blogspot.com
Postat av: Sara

Kanske inget nyårslöfte, men det närmaste jag kan komma är att jag har bestämt mig för att 2009 ska bli The Year. Efter alldeles för många tunga år, ska jag komma i fas med livet igen.



Jag har gjort slut med allt groll från 2008 och tänker bara framåt, och har tänkt försöka fortsätta med det också. Den personliga inställning påverkar ju livet mer än man tror.



Mitt nyårslöfte är alltså att ge mig själv ett bra år.



2009-01-07 @ 13:07:03
Postat av: mamma

Jag skulle tro att närstående inte får vara med och tävla men jag bjuder på mina nyårslöften ändå.Jag har ju köpt mattan så ringen skulle vara väldigt intressant att prova.

Det första är att jag ska bli en mycket bättre och trevligare bilförare. Att irritera sig på sina medmänniskor skapar bara negativ energi till mig - den som utför irritationen vet ju inget iallafall.

Det andra är att jag ska sluta bita på mina naglar. Något som är så äckligt men samtidigt så svårt att låta bli när det är spännande på TV och dylikt. / kram mamma

2009-01-07 @ 13:42:46
Postat av: Lisa

Åh,grön gåva <3

2009-01-07 @ 15:12:47
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Mitt bästa nyårslöfte för 2009 är att oroa mig mindre. Att försöka att inte stressa upp mig i onödan över vad som kan hända/inte hända och vara glad för hur bra mitt liv är just nu!

kram/Annelie

2009-01-07 @ 15:45:55
Postat av: Anna Kittybloggar'n

Vad bra att jag får en morot för att sätta mitt stora löfte eller mål på pränt. :)



Jag ska bli bättre på att vårda mitt inre och det andliga. Bland annat ligger det tankar på att jag bör ta mig till trevliga mässor tex Taizemässor i Svenska Kyrkan, sjunga mer, tända ljus och vara öppen i sinnet. Dessutom ska jag fortsätta att kämpa för att bli mer ödmjuk mot mig själv. Jag behöver mer balans i mitt liv tror jag.

2009-01-07 @ 16:22:39
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com
Postat av: Ellinor

2009-01-07 @ 17:03:24
Postat av: Ellinor

Jag skrev ju tidigare att Du inspirerat mig till mitt nyårslöfte som förkortat lyder "att ta så många hållbara beslut som möjligt". För mig betyder hållbart inte bara miljömässigt/ekologiskt utan även socialt, ekonomiskt mm. Jag har skrivit ut det mer utförligt i min blogg (som jag knappast använder längre.

Mvh

2009-01-07 @ 17:06:22
URL: http://ellinorens.blogspot.com
Postat av: Cecilia Karlsson

Jag och min sambo har ett gemensamt nyårslöfte, att vi ska vara mer vänliga mot varandra för att undvika tråkigt vardagsgnabb. Hittills har det fungerat bra, vi tänker till lite mer och har det i stället mysigare ihop.

2009-01-07 @ 17:36:35
Postat av: anna

mitt nyårslöfte iår är att jag ska må sjukt bra. det kommer jag göra eftersom jag tänker bry mig mera om min omgivning. jag har upptäkt att när jag köper kravmärkta, rättvisemärkta och närproducerade varor mår inte bara jag själv bättre, jag gör också livet bättre för så många andra.

Jag tror lycka har att göra med insikt. När man har insett man kan påverka med valen man gör i matvaruaffärer, på caféer, genom att ta cykeln, att köpa secondhand etc. tror jag att man automatiskt mår bättre!



Tack för en fin blogg :)

2009-01-07 @ 18:57:54
Postat av: malin e

Mitt nyårslöfte är att handla mer ekologiskt och att börja baka eget bröd!

Tack för en inspirerande blogg! Kramar.

2009-01-07 @ 19:17:35
Postat av: Erika

mitt nyårslöfte är att få fast anställning på ett jobb som jag trivs med!

2009-01-07 @ 21:33:28
URL: http://budgetshopping.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Fortsätta vara den underbara mor jag är till mina tre älskade barn , sätta dom i fokus utan att tappa bort mig själv år efter år.





kääärlek mamma j





pssst har en ekologisk tävling på bloggen kram

2009-01-07 @ 22:00:28
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag gav bort min till min mamma för hon har så mycket värk, så en ny ring skulle sitta fint (på fingret). Ett av mina nyårslöften är att bara köpa kläder som jag vet att jag kommer att vilja använda tills de rasar isär, och självklart att det är ekologiska i största mån.

2009-01-07 @ 22:08:56
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Susanne

De vanliga nyårslöften jag brukar gett är att tänka på vad man äter, inte röka o s v, men de lyckas jag aldrig hålla så iår blir det något helt annat.

Har läst en del bloggar som ger sådan otroligt positiv energi, och så vill jag också vara. Har lovat mej själv att alltid se och tänka positivt, även i de mörkaste stunder!

Skulle gärna vilja säga det till alla er också! Efter regn kommer det solsken!!



2009-01-07 @ 23:45:09
Postat av: Millah

Mitt nyårslöfte är väl att man ska tänka på hur man beter sig och behandla folk som man vill bli behandlad själv :)



ha de bra

2009-01-08 @ 00:57:23
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Ida L

Mitt nyårslöfte är att jag ska upp tio kilo! Anledningen till detta är att mina nyårslöften alltid går åt motsatta håll mot det jag gett löfte om. Har vi tur kan vågen visa 10 kilo mindre till nästa år! Smart va?

2009-01-08 @ 13:23:26
URL: http://idalandfors.blogg.se/
Postat av: yoginimaria i oslo

Våga se min inre skönhet. Om så bara i en nanosekund.

2009-01-09 @ 10:18:19
Postat av: Ulli

Jag ska lära mig spela gitarr och sjunga en vacker kärlekssång har jag lovat mig själv, eftersom jag ska sjunga på mina bästa vänners brölopp i september. Då skulle det vara fint att få ha på sig ringen också.

Tack för en fin och inspirerande blogg!

2009-01-09 @ 10:28:41
Postat av: Malvalin

Inget uttalat löfte men varje år detsamma inom mig: en inre visshet om att jag inte ska glömma bort mig själv. Detta ger olika resultat olika år.

2009-01-09 @ 10:50:44
URL: http://malvalin.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Mitt nyårslöftet för i år är att hångla mera. Orsaken, singel i flera år och i stort avsaknad av förhållande, så med tur så kommer det gå i uppfyllelse. Sen ska jag fotografera mera och föreviga mitt och sonens liv

2009-01-09 @ 17:49:02
URL: http://virvelvinden.bloggspace.se/
Postat av: Nadia

Oj då. Här kommer det.



Mitt nyårslöfte blir att ta bättre hand om mig, min sambo och hela familjen genom att försöka hantera tröttheten bättre plus slita mig iväg på mer egen tid. Jag vill orka vara vänlig och tålmodig och ge. Då behöver jag pyssla om mig själv bättre än jag gör nu!



Jag är en sån lyckans ost att jag redan har en ring men jag skulle vilja ge bort en till min underbara svärmor som har reumatism!

2009-01-09 @ 18:26:57
Postat av: Ika

Det här är kanske lite fusk, för jag brukar inte ge nyårslöften. Jag verkar inte funka så bra ihop med dem, antingen känner jag mig inte inspirerad just den tiden på året, eller också känns det som om de skulle bli mer av ett stressmoment än en drivkraft. Men: Jag har en grej som jag försöker leva efter, i vissa perioder mer medvetet än i andra. Det handlar om att sträcka mig över mina egna gränser. Det måste inte vara ett självändamål, men om det handlar om saker jag vill göra men inte vå¨gar - ja, då måste jag. För mina egna rädslor får inte stå i vägen för mig, har jag bestämt. För om jag låter mina rädslor styra får jag s¨svårt att leva med mig själv i efterhand, när ögonblicket och möjligheten redan har passerat. Det här kan appliceras på mycket - allt från solosång till att bjuda ut attraktiva personer. Huvudsaken är att jag gör det, oavsett hur darriga benen är.

2009-01-09 @ 19:30:22
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag är med och tävlar, har tipsat i min tävlingsblogg



http://molnboanna.blogg.se/2009/january/shakti-ring.html



Mitt bästa nyårslöfte är att jag skall jobba mindre och få mer tid med sonen.

2009-01-09 @ 20:56:25
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Carola

Jag ska byta jobb i år, kommer jobba stenhårt för det fast det är "dåliga" tider.

2009-01-09 @ 22:16:21
Postat av: tindralen

Jag vill självklart vara med och tävla.

Mitt enda nyårslöfte (för att fokusera på bara det) är att gå ner i vikt. Att nå den dära toppen då man mår som bäst och är sund.

2009-01-09 @ 22:51:14
URL: http://tindralen.blogg.se/
Postat av: Lojs

Har aldrig haft några nyårslöften.. förutom i år ^^ Det ena är att jag och en kompis ska försöka träffas oftare, och det andra är att jag inte ska börja röka i år heller :)

2009-01-10 @ 01:04:06
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: Liz

Mitt nyårslöfte förra året var att sluta röka och det gjorde jag, tyvärr gick jag upp i vikt och det var årets löfte, att gå ner kilona igen och vara stolt över mig själv.

Kram från Malmberget :)



Psst! om du vill tävla själv så har jag massor av länkar till tävlingar med bra priser, och om du har fler tävlingar på G så gör ett litet avtryck hos mig så länkar jag dig igen.

Titta in!

/ Liz

2009-01-10 @ 17:21:08
URL: http://chiclady.blogg.
Postat av: Eva [Marius mamma]

Vilken annorlunda ring!



Jag skall sluta bita på naglarna!:) Och då kunde jag utan att behöva bli generad visa upp denna fina ring på mitt finger!



http://evastavlingar.blogg.se/2009/january/ring.html

2009-01-10 @ 21:14:20
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/
Postat av: Olelsi

Mitt nyårs-löfte hmm har alltid sagt något men har aldrig kunnat hålla så i år så tänkte jag tyst för mig själv..hihi: Att det gröne ska minskas på min snusning och de pengar som jag spar ska läggas på barnen för att hitta på något med dem.

För de visar ju reklam om nikotin plåster osv på tvn så säger min 6 åriga dotter, Mamma du vill väll inte dö?? Ta dessa och prova man kan sluta om man vill för de säger så på tvn!!



Jag skulle gärna vilja vinna denna ring till min mamma. Hon har så otroligt ont i sina fingrar!! Om detta kan hjälpa henne vet jag ju inte MEN det är värt ett försök.



Kram Nettan i Hälsingland.

2009-01-10 @ 23:56:00
URL: http://olelsi.blogg.se/
Postat av: Mari

Det enda löftet jag nånsin avlagt var för elva år sen då jag blev vegetarian. Och det har jag hållit sen dess.



Men lite inspirerad blev jag av en vän som skulle vara ekologisk. Allt hon handlade skulle vara ekoligiskt. Även om hon inte lyckades längre än tre dagar så tänker jag på det själv varje gång jag handlar något.

2009-01-11 @ 10:31:40
URL: http://marzipanart.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Okej, mitt nyårslöfte är att bli mer spontan. Det känns som om mitt liv är så himla planerat hela tiden, vilket är bra på ett sätt, men nu har jag och mina kompisar detta gemensamma löfte att bara bli mer spontana och göra saker vi aldrig skulle göra egentligen. Kul och spännande! =D

2009-01-11 @ 10:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0