Date i kommunhuset

Efter min mailkorrespondens med vårt kommunalråd fick jag en förfrågan från denne om vi inte kunde ses och diskutera lite. Tackade ja, men blev genast nervös! Jag? Vad kan jag tillföra i en diskussion om miljö? Ska dock svälja min nervositet och se till att träffen blir av eftersom jag känner mig otroligt dåligt insatt i vad kommunen faktiskt gör för miljöns skull. Jag skulle också vilja höra deras tankar kring den etanolframställning som finns i vår stad. På många håll sägs ju att etanolframställningen är så energikrävande att det gå jämt upp i slutändan.

En annan asak jag är nyfiken på är hur man tänker kring kvalitén på skolmaten och vad som skulle krävas för att göra den mer ekologisk. Ska förbereda frågor jag gärna vill ha svar på och publicera allt här på bloggen sen så att ni får ta del av dem! 


Kommentarer
Postat av: underbaraclara

HURRA! Vad bra. Kör i vind, det där grejar du utmärkt

2009-03-22 @ 16:59:12
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Erika

Vad spännande!

Säg till vilken tid du är där så ska jag smyga runt i korridoren därutanför ;)

2009-03-22 @ 19:23:00
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

underbaraclara: Tackar, jag hoppas det! Har en del frågor jag gärna vill ha svar på och veta mer om, tänker inte gå dit och slänga in mig i någon debatt, det är jag för dåligt insatt för att kunna göra!



Erika: Ja, jag hojtar då jag vet, tänkte mars ut skulle få passera så att man inte behöver tänka på Leon och handsprit och allt!

2009-03-23 @ 07:19:35
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Wow! Vilket betyg till dig att få en sådan inbjudan - då måste personen känna att du är betydelsefull-att det du har att säga är viktigt!! Jättebra funderingar du har!

2009-03-23 @ 11:01:20
Postat av: Johanna

Spännande! Du får berätta hur det går.

2009-03-23 @ 22:26:18
Postat av: Malin Harju

Nadia: Ja, det känns kul. Jag är så dåligt insatt i den egna stadens miljösatsningar så jag ska verkligen ta tillfället i akt att uppdatera mig.



Johanna: Absolut, det ska upp här på bloggen! :)

2009-03-24 @ 08:13:24
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0