Ekokul-iga saker!

Jag och Johan har i helgen beställt denna raring från Ekokul! Eftersom Leon är så pass "snuttig" då han ska sova och gärna myser med både snuttefilt och ekologisk liten gose-igelkott så känns det viktigt att han har bra grejor. Han fick en fin hund då han föddes, men då den blir blöt (just nu suger Leon på ALLT) så luktar den så illa att vi bara inte kan låta honom ha den just nu. Den får pryda hans hylla så länge tills han blir så stor att han inte suger på sina leksaker. Tror ändå inte jag vill att han ska sova med annat än ekologiska gosedjur eftersom han andas in allt från dem.

Nallebjörn Bild lånad härifrån.

Visst är den fin? Kramdjur av ekologisk bomull med stoppning av ren ull. Härligt!

Passade även på att köpa lite kort, inslagningspapper, ritpapper, pennor, kritor och färg som blir perfekt att pyssla med framöver! Har en jättefin kista på ben som ska bli Leon's pyssellåda!

Även denna fingerfärg och leklera fick följa med i paketet eftersom han i höst kommer att kunna klämma och kladda loss ordentligt med det!

Fingerfärg  Leklera

Bilder lånade härifrån.

Tycker Ekokul är toppen, de har verkligen de allra bästa leksakerna för oss som värdesätter ekologi och "rena", giftfria produkter!

Kommentarer
Postat av: Petra

Åhh, jag älskar när du tipsar om ekoleksaker o kläder till barn. Jag blir så himla sugen på att handla själv. Men det får vänta till jag har någon att handla till.

Hoppas att du bloggar länge till så jag får ta del av din braiga tips!

2009-03-30 @ 19:42:34
Postat av: Malin Harju

Petra: Det har jag planer på! Om inte annat så kommer den att få ligga kvar så då finns alla tips! Men just nu kan jag inte tänka mig att vara utan Ekoblogg!

2009-03-31 @ 08:33:13
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0