En bärande eko-tävling

I samarbete med Eco chic och ecoReko så kör vi igång med en tävling där man kan vinna nedanstående snygga Monocromatic Bag 2! En miljövänlig shoppingkasse i lättviktspolyester som lätt kan handtvättas. Kassen är vattentät och kan enkelt och smidigt rullas ihop den när den inte används (hålls ihop med en knapp). Den blir inte större än 10 cm. x 4 ½ cm. i din handväska eller ficka!


Upprullad storlek 50 cm. x 42 cm.
Vikt 40 gr.
Klarar att bära en vikt på 20 kg.




 envirosax














För att vara med och tävla vill jag att ni går in på ecoReko och klickar fram er till GRAPHIC-kassar. Välj bland alla 15 olika modeller och bestäm er för en favorit. Kom sedan tillbaka hit och skriv in vilken (alltså namnet på den modellen) i kommentarsfältet nedan samt vilket miljöbudskap du skulle trycka på just den kassen om du fick välja. Det kan vara ett bra citat eller en uppmaning, men det måste vara relaterat till miljön, eko eller KRAV. Ja, sån't som denna blogg täcker in med andra ord!

Ni har till söndagmorgon på er så stort lycka till!

Tack snälla Christina för att du är så schysst och bjussar på en av dina fina kassar!



Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

På en Monochromatic Bag 2 skulle jag vilja ha följande budskap tryckt.



KRAV är miljösmart

eko är logiskt

Jag handlar ekologiskt

2009-03-25 @ 09:20:02
Postat av: Linda

Vilka fina kassar :o) Min favorit är Mikado Bag 3!



Miljöbudskapet som jag skulle vilja sprida genom att ha det på min shoppingkasse är:



"Ekologisk är gott,vackert och empatiskt!"

2009-03-25 @ 10:30:38
Postat av: Torun

Flora Bag 5 är min favorit. På den skulle det stå "Hållbar utveckling"

2009-03-25 @ 10:45:45
Postat av: Elin

Mikado Bag 5 är min favorit!



Kanske trist, men på min skulle det stå:

"Man kan inte göra allt.

Men man kan göra något".

2009-03-25 @ 11:19:53
URL: http://elinholmberg.blogspot.com
Postat av: sara

Jag tycker Flora Bag 5 är den finaste. På den skulle jag antingen skriva "Stop waste!" eller "Ställ krav!".

2009-03-25 @ 12:52:41
Postat av: Anna

Jag tycker alla kassarna var väldigt snygga men den som tilltalade mig mest var Mikado Bag 5 och på min kasse skulle jag trycka " There's enough on this planet for everyone's needs but not for everyone's greed"

2009-03-25 @ 13:07:13
Postat av: Veronika Ekstrand

Mikado Bag 3 tilltalar mig mest. Där skulle jag trycka "The eco is life".



2009-03-25 @ 14:53:16
URL: http://http://eko.veronikaekstrand.se/#home
Postat av: Lena

vilken rolig tävling och alla kassarna var jättesnygga, men jag vill nog helst ha Flora Bag 5 och på den skulle jag skriva "desert heat or winter snow, organic is the way to grow" som är en slogan som ursprungligen kommer från företaget Grolink.

2009-03-25 @ 17:05:41
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Ida

jag gillade Flora Bag 5



skulle vilja trycka "who needs plastic?"

//Ida

2009-03-25 @ 17:29:21
URL: http://www.pimpmyhomebloggen.se
Postat av: Malin

Jag vill ha mikado bag 2

"Ekologiskt är logiskt för framtiden"



/Malin

2009-03-27 @ 08:06:07
URL: http://mallinpallin.blogspot.com/
Postat av: Cornelia

Hej!

Jag hittade in till den här bloggen efter att jag hade klickat runt lite i cyberspace. Jag har inte hunnit läsa så mkt än, men gillar den.



Jag gillade även Mikado Bag 5 av påsarna bäst.

Jag skulle nog trycka "peace, love & understanding" på den. Jag vet att det kanske inte är kopplat till miljön egentligen men för mig så innebär det här både att man ska ta hand om varandra som människor men även miljön.



tack

2009-03-27 @ 14:03:26
URL: http://urfunktionagain.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Jag fastnade direkt för "Flora Bag 5". På den skulle jag med vitt helt enkelt vilja skriva "NATURLIGT".

Jag väljer det ordet eftersom det relaterar till flera olika ´dimensioner av miljö, eko, krav och andra delar av livet i helhet. Vi kan alla fylla det ordet med så mycket mening och för mig är det naturligt att inte köpa en påse varje gång jag handlar, att i varje beslut tänka miljö och eko samt att i största möjliga utsträckning handla (det lilla jag handlar) KRAV.

Den vackra gröna färgen gör också sitt, den utstrålar natur och det är så jag vill ha det, NATURLIGT

2009-03-27 @ 19:02:08
URL: http://ellinorens.blogspot.com
Postat av: Carola

Klart jag vill vara med och tävla!



Jag skulle välja Mikado Bag 5 och jag skulle skriva "Jag bojkottar plast!"

2009-03-28 @ 07:18:58
URL: http://bokmamman.blogspot.com
Postat av: Pia Persson

När jag handlar mat har jag alltid tygkassar med mej, men med en sån snygg kasse som Eko chic kan jag gå på stan & handla och undvika alla onödiga plastkassar.

Jag skulle välja modell bag 2 om jag vinner.

2009-03-28 @ 12:22:06
URL: http://ekoblogg.eko.se
Postat av: Theresia

Modell: Flora Bag 5 med texten "Planeten ger dig liv, vad ger du tillbaka? Go Green!"

2009-03-28 @ 17:45:07
Postat av: Johanna

Mikado Bag 5 är ruskigt fin!



På min kasse skulle det stå:



"please don’t use plastic



it’s not fantastic!"

2009-03-28 @ 18:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0