Scary hairy?

5a7984877c48aaae9340ee94345c7eaa.png


Nu då mitt hår fått lite längd så använder jag lite produkter i det. Jag köper mina hos E-beautyshop och de kommer från M.O.P, Modern Organic Products. Som f.d hårmodell så har jag testat en massa produkter i håret och jag är supernöjd med dessa!

För att styla till håret använder jag Finishing Paste och för att fixera frisyern använder jag ytterst lite Firm Finish Hairspray, mest för att hålla den korta luggen (som ska sparas lång med övriga håret) på plats! Sprayen innehåller certifierat ekologisk apelsin, mango och grapefruktextrakter som ger mängder med antioxidanter till håret, medan vaxet  bl.a. innehåller bivax (formar en sköld som håller fukten ute eller inne), certifierade ekologiska fläderbär, rosenblad och alfalfa (tillför C-vitamin till håret) samt
jojobafröolja (en fuktgivare och mjukgörare för håret).




  Bilder lånade härifrån.

Jag tycker att både sprayen och vaxet är toppen; lätta att applicera och kammas utan besvär ur håret utan att lämna spår. Dessutom doftar de knappt något och det lilla som känns är naturligt och milt, inte starkt och syntetiskt som många andra stylingprodukter.


Kommentarer
Postat av: Vegomamman

Fin frisyr! Tack för tipsen, hårprodukter kan ju vara lite knepigt att hitta bra ekoalternativ till!

2009-05-12 @ 19:53:03
URL: http://vegofamiljen.blogspot.com
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Vegomamman: Tackar! Det är dock på extrem utsparning så jag känner mig rätt frisyr-lös som det är nu! ;)



Ja, jag håller med, det är inte det lättaste att hitta!

2009-05-13 @ 07:47:10
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Doris

Jättebra blogg. Hittade hit idag och ser fram emot att kolla in här då och då. Vad gäller hårprodukter kan jag tipsa om Schwartzkopf nya serie Essensity.

2009-11-12 @ 21:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0