Tävla med Hildur!

I samarbete med härliga webbutiken Hildur kör vi nu en torsdagstävling. Jag vet - tävla en torsdag? På Ekoblogg? Galet men sant! :) Tyckte det passade bra för då har ni något att göra medan jag tillfälligt är borta från bloggosfären en vecka eller så!

"Grönt i alla färger och former"

Det som Hildur är schyssta och bjussar på är ett tvådelat set från Oria där vinnaren själv får välja färg (rosa, turkos eller vitt) och storlek. Hildur har ekologiska och svenskdesignade både vuxen- och barnkläder. Oria är ett designföretag som ligger i Västerås och som erbjuder sköna kläder för barn och vuxna. Deras kläder är gjorda av mjuka ekologiska tyger och de är producerade med hänsyn till människa och miljö. Bomullen i produkterna kommer från Agrocel i Indien. De är etiskt certifierade genom FLO - Rättvisemärkts internationella organ. Bomullen är också ekologiskt certifierad genom SKAL. Kläderna tillverkas i en fabrik i Sydindien. Fabriken startade som ett Fair Trade-projekt för att ge möjlighet till inkomst för framförallt kvinnor. Där ges de anställda 30-50% mer i lön än en normal lön. Visst är det härligt?

  

För att vara med och tävla om detta schyssta set vill vi att ni svarar på följande; Vilket storleksspann har Hildur på sina barnkläder? (Dvs. t.ex. XS-XL). Jag vill också att ni motiverar vilken färg av dessa 3 ni skulle välja om det blir just ni som vinner.

Svara i kommentarsfältet nedan så koras vinnaren då internet fungerar uppe hos oss! Jag kommer att påminna er då och då via MMS om att vara med och tävla!

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Svar: Storlek 38 var det minsta jag hittade, och kläderna går upp till storlek 140!



Jag skulle vilja det rosa setet i storlek 62/68 till vår lilla prinsessa som har alldeles för lite kläder i dessa färger! (enligt mig ;))

2009-05-28 @ 09:41:13
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Carola

Även jag hittade kläder mellan storlek 38 - 140. Jag skulle vilja tävla om det vita setet i storlek 50/56 till en kommande bebis. Vitt eftersom det passar båda könen och för att det är så lätt att kombinera med andra plagg om man vill.

2009-05-28 @ 10:32:13
URL: http://blogg.alltombarn.se/carola
Postat av: zandra

De har stl 92-128 på barnkläder :)



Och om jag skulle vinna så skulle jag vilja ha blå, till min lilla syster som skall få sitt första barn nu i dagarna. Jag vet att det blir en kille ;)



Oavsett om jag vinner eller inte, ha en underbar sommar!

Postat av: pernilla

Jag hittade kläder i storlek 38 till 134/140.



Om jag vinner vill jag ha de vita kläderna i storlek 62/68.

Vit - eftersom det är en sån opraktisk färg på barnkläder att jag vill passa på innan barnet börjar äta själv och krypa runt...

/pernilla

2009-05-28 @ 12:35:07
URL: http://www.hellrehallbart.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag hittade prematurkläder i strl 38, så himla fin veggiemönstrad body. Största hittade jag i strl 140.

Den turkosa är mest färgglad och passar till sprudlande barn. För jag vill inte dela in kläder i könsroller. Barn ska vara barn och kunna bära alla regnbågens färger.

2009-05-28 @ 17:57:44
Postat av: Harrieth

Storlekar från 38 till 140 har jag hittat

Min systerson ska bli far för första gången i höst o den bebisen vill jag ska få denna dräkt i blått.

Blå var systersonens "älkingfälg" när han var liten därav färgvalet!

2009-05-29 @ 07:40:41
Postat av: evamar - tävlingsblogg

Har hittat barnkläder i stl 38 till 140, som de flesta andra. :) Har jag turen med mig vill jag ha en vit i stl 52-56.



Har länkat i min tävlingsblogg:



http://evamar.blogg.se/2009/may/babyklader-okant-slutdatum.html

2009-05-29 @ 18:16:44
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: LindaH

jag hittade barnkläder i stl: 38-140. skulle vilja vinna settet i vitt i stl: 52-56...perfekt för första tiden. innan de börjar lorta ner sig..



ha en fin kväll!

2009-05-29 @ 21:19:37
URL: http://lindahallstensson.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kläderna finns från storlek 38 (prematur) till 140.



Hoppas jag har tur att vinna ett rosa set, i storlek 62.



Grattis till att du har blivit husägare! Det är ju så kul att flytta in i något nytt och få fixa!

2009-06-01 @ 13:51:17
Postat av: Marie

Jag hittar också kläder i storlek 38-140. Önskar blå färg stl 74/80 om jag vinner :D

Första gången jag säger något här så hoppas på nybörjartur ;)

Tack för en väldigt fin och intressant blogg!

Hittade hit när jag sökte om vaccinerandets vara eller icke vara. Skulle vara superbra om det startades något forum om den frågan som någon skrev.

Vi har bestämt att inte vaccinera vårt barn som nu är 6 mån.

Idag på läkarkontroll på BVC blev vi väldigt illa bemötta när vi sa att vi inte ville låta vaccinera, bl.a sade den kvinnliga läkaren "stackars barn" och det blev nästan en fientlig stämning i rummet och det kändes som hon omyndigförklarade oss och helst ville att vi skulle lämna in vårt barn till dem. Hon försökte skrämma oss till ändrat beslut med orden " alla sjukdomar vi vaccinerar emot finns därute och det blir synd om ert barn när han börjar träffa andra ungar och får alla sjukdomar på en och samma gång"

Man bara gapar! Jag slutar aldrig förundras över vissa läkares okunskap och sociala okompetens.



Håller fortfarande på och letar information om ämnet så jag tackar och bockar för bra inlägg om detta och hoppas på mer diskussioner om vacciner här på bloggen.

Tack för mig så länge och hoppas ni trivs i det (om jag förstått det rätt) nya huset! Lycka till med möblering och annat.

/Marie ^i^

2009-06-02 @ 14:57:16
Postat av: Ma-Linn

Jag hittade barnkläder från storlek 38 till 140.

Om jag vinner vill jag ha det blå setet i storlek 62/68, vi har väldigt lite blå kläder till våran kille nämligen!

2009-06-02 @ 15:56:14
Postat av: Cecilia

Hildur har barnkläder från lilla 38 upp till storlek 140.

Vi håller tummarna för ett blått babyset till nykomlingen. Dels för att det är en kille och dels för att blått är storasysterns favoritfärg! :)

Lilla älgen är verkligen pricken över i:et, jag gillar små svenskinspirerande detaljer..

2009-06-05 @ 21:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0