Årets julstök

Ifjol till jul gick vi ut ganska hårt med julbaket, stöket och firandet. Jag tror det var viktigt efter allt tumult som nyss passerat att hålla fast vid det normala. Nu då vi äntligen sluppit sjukhus skulle vi vara mer svenne-bananer än vanligt liksom. Något vanligt i det ovanliga liksom.

I år sänker jag ribban! I år då faktiskt allt är som vanligt tänker jag nuta av det och bara vara! Pepparkakor, lussebullar & tryfflar ska såklart göras och jag tänkte även göra egen lingonglögg efter farmors recept samt mormors havrekex. För mig är det inte jul utan dessa saker i vårt hem! Men annars tänker jag njuta av min fantastiska familj och mina nära & kära och satsar istället på en fridfull & harmonisk jul! Och skulle fikat ta slut är det snabbt man svänger ihop en sockerkaka om man med kort varsel får gäster! Ni kommer såklart att kunna följa det jag bakar allt eftersom här på bloggen, förhoppningsvis med lite kuliga bilder även i år, och få möjlighet till alla recept!

 

 

Och som vanligt hoppas vi på En vit jul även i år, mer om detta längre fram!

 


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

Du är grymm på att baka laga mat :).

Har själv en liten keny som inte äter alltför mycket kött.

så kenny och Bambi äter det mesta ekologiskt och utan kött :)

Fast då vi handlat kött blir det ekologisk :).

Föredrar frsk fisk framför kött :).Hos oss blir det en VIT jul som alla andra år då vi ej dricker något :)



Massa kramar

2009-11-11 @ 13:00:22
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

vintageretroprinsessa: Men tack! :)



Ja, här är alltid vita jular men jag hoppas att fler än vi tänker till...



Lycka, hälsa & välgång! :D

2009-11-12 @ 06:57:57
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0