Pure skin with pureskin

Jag har nu testat hudvårdsprodukterna från pureskin i ungefär två veckor och då jag vet att ni är många läsare som är nyfikna på mitt utlåtande kommer nu här ett omdöme; jag ser en klar förbättring på min hy! Den känns mer uppstramad och ren och mycket av min oförklarliga acne har försvunnit. Till och med nu med influensa och allt har hyn hållit sig fräsch!

pureskin skulle dessutom skicka en ny handcrème till veckan som jag ska få prova på så det ser jag fram emot!
 
Läs gärna företaget solskenshistoria nedan;

"Januari - 04 blev min dotter Helen akut överkänslig, med svåra utslag på händer och ansikte, efter en tids professionellt arbete med nagelprodukter och kosmetika. Ingenting i badrumsskåpet gick längre att använda!

En grundlig genomgång av innehållsförteckningar till alla de hudvårdsprodukter, som nu måste kasseras, visade att även de stora prestigefyllda märkena innehöll både mineraloljor och silikoner och en massa onödig syntetisk utfyllnad med olustig kemi.

Som gammal kemist antog jag då utmaningen att skapa en ny komplett hudvårdserie av naturliga, vegetabiliska, rena basvaror, med vitaminer och livsviktiga fettsyror, och att själv tillverka samtliga hygienprodukter och kosmetika till den egna familjen.

Helen blev fri från utslagen med hjälp av aloe vera och tea tree produkter, samtidigt som släkt och vänner blev alltmer intresserade av tillverkningen.

Kundkretsen och efterfrågan ökade snabbt och knappt ett år senare hade vi en löpande produktion av bassortimentet i vårt eget labb här på gården.

Vi utvecklar och testar hela tiden nya sköna produkter till oss själva och våra kunder, de är designade för - och väl utprovade av - människor."

 Bild lånad härifrån.

Hur kan man inte tycka att det låter toppen? Och då jag nu dessutom testat produkterna (som jag köpte själv för egna pengar och inte fått skickade till mig för recension) och de mer än motsvarat mina förväntningar ser jag ingen anledning till att jag inte kommer att fortsätta med pureskin. Dessutom håller de sig på en bra prisnivå med tanke på vad man får, speciellt om man jämför med vissa andra märken.




Kommentarer
Postat av: JohannaW

Tack för recensionen! Blir helt klart en beställning dit! Hoppas det passar mig lika bra. =)

2009-10-23 @ 20:02:20
Postat av: Åsa-Saga

Det låter ju hur fint som helst! Det blir bestämt pureskin för mig också när min nuvarande creme tagit slut. Men jag undrar - vilka produkter från dem är det du använt? Vilken creme osv? Jag känner ju igen mig i dina problem med aknen som dykt upp, så jag tänkte att kanske vore det smart att prova samma produkter. Allt gott, och grattis till att de fungerade så fint! :)

2009-10-24 @ 15:34:58
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

JohannaW: Du kommer säkerligen inte att bli besviken! :)



Åsa-Saga: Jag köpte Face cream night på burk, Face cream på burk, Eye cream på burk, Face wash & Face Tonic. Är övertygad om att du då också får ordning på din hy! Den vän som tipsade mig om pureskin har dock väldigt olik hy jämfört med mig, men för henne funkar de också hur bra som helst! :D

2009-10-25 @ 08:06:33
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Åsa-Saga

Åh, tack för hjälpen! Det låter finfint, kan knappt vänta på att min nuvarande creme ska ta slut..! :P

2009-10-25 @ 18:15:18
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Åsa-Saga: Ha, ha, det låter det! ;)

2009-10-26 @ 08:58:18
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0