Shakti-mattan

Jag har bloggat om den så många gånger tidigare men jag bara måste få nämna den igen! Min älskade shaktimatta!
Just nu gör jag allt på den; läser, tittar på TV och sover. Min redan superba sömn har förbättrats ytterligare sedan jag börjat med att somna på den. Efter en timme eller två vaknar jag och tar då bort den. (Nackdelen är att Johan knappt får möjlighet att använda den och jag tror verkligen han skulle behöva det nu som jobbar så hårt med vindskyddet.)
 Bild lånad härifrån.


För er som tycker att det känns lite läskigt med piggarna och är rädda för att det ska göra ont finns nu en shaktimatta Light som har 8 000 piggar istället för de ordinära 6 000 och det ger en mildare behandling eftersom kroppsvikten fördelas på fler piggar.


 Bild lånad härifrån.

Jag brukar utöva deras shaktimat-yoga och gör då främst Laya-programmet eftersom jag eftersöker djup avslappning och meditativ sinnesstämning, men även Dynamic är att föredra om man vill pigga upp sig lite och stärka vitaliteten! Perfekt om man känner sig små-seg utan speciell anledning! 


Bild lånad härifrån.

Denna vackra bild utstrålar så mycket lugn, ro och harmoni att man blir alldeles avslappnad av att bara titta på den!

Varför ska man då välja shaktimattan istället för alla billigare kopior som nu ploppat upp lite här och var?

Shaktimattan är;

¤ CE-märkt vilket gör att den uppfyller EU's s'kerhetskrav.
¤ Den sys i Indien under goda arbetsförhållanden. Den monteras sedan i Sverige med svenskt skumgummi.
¤ Shatkimattan driver barnhem och skola i Indien.

Så genom att köpa shaktimattan originalet så bidrar man faktiskt till något gott - både för andra och för en själv!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0