Vinnaren av téet blev suss!

Nu är tävlingen avslutad där vi lottade ut smarrigt eko-té från Fia på Brunkullan! Vinnaren av Grönt vårté limited edition blev ingen mindre än suss!

GRÖNT VÅRTE, limited edition

Vi säger stort grattis och ber att du skickar den adress dit du vill ha vinsten skickad via mail till oss! Adressen finns under profilbilden på äpplet till vänster i bloggen.

Det kom in flertalet goda förslag från er, vad sägs om;

Harrieth Lundmark Söderstedt;

Rosenknoppar, blåbär o ingefära är en blandning jag tror på!

Surya;

Svart te med lakris och hallon? Lite spännande sådär...

Edun;

Jag gillar röda teer och skulle gärna ta en kopp med smak av blåbär, lingon och vanilj.

Lisa;

Svart te med äpple och kanel! :)

Cornelia;

Ett svart te med en smak av mint. :)

Therese;

Mitt te skulle ha en smak av lakrits och citron och heta "Morgonpigg" för jag tror att den smakkombinationen piggar upp :)

Lin;

Ett friskt rött ekologiskt te med kamomill, ingefära och citrongräs, dekorerat med blad från ringblomman. Ett te som skulle vara välgörande för magen, kunna drickas kallt eller varmt och som skulle kunna heta Naturligtvis. ♥

Jeanette;

Helgmys skulle mitt the heta och vara grönt med smak av choklad, hallon och blåbär.

Anette Hedqvist;

Kanske ett svart te med smak av blåbär, vanilj och lakrits =)

Ika;

Jag skulle kunna tänka mig ett grönt te smaksatt med apelsin, citron, kanel och rosenblad. Tänker mig lite chai, men tror att lite extra citron skulle passa bra i en grön version.

Eller, som en bonus: Rött te smaksatt med pepparmynta och citron.

evamar;

Jag skulle gärna vilja ha ett ekologiskt rött te med hallonblad och citronmeliss, som båda sägs vara rogivande. Ett bra namn vore väl Godnatt eller Sov sött?

Anna-Carin;

Jag skulle vilja ha ett te med smak av hallon och rabarber som skulle kunna heta Sommarfröjd. Älskar Brunkullans originalte som jag första gången drack på café Rutiga duken i Härnösand där jag pluggade ett tag!

Love and be proud;

Jag deltar gärna,min kombination Chai + vanilj!

Stella;

Grönt te med vanilj + mint tror jag på! 

suss;

Jag skulle vilja ha ett svart te med smak av vanilj och viol. Lite lavendelblommor får gärna vara med. Tesorten skulle döpas till "Viola lella" som många minns som en underbar kommentar från Galenskaparna & After Shave!


Maria Ö;

Lakritsrot med ingefära och chili! Sött med en lite "styrka". Tror jag kan bli en höjdare :)
Namnet kan bli Sweet Heat

Annica;

Lakrits, apelsin och vanilj.

Namnet skulle kunna bli Tindra.



Tack Fia för ett gott samarbete, i dubbel bemärkelse!!!

På onsdag är det dags för en god tävling igen, även om just ni kanske inte vill smaska på vinsten! ;)

Malin ♣

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis till henne! :)

2010-04-19 @ 13:04:33
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken® - fd. Ekoblogg

Lisa: :D Du är rar du!

2010-04-20 @ 05:16:25
URL: http://www.lyckobacken.se
Postat av: suss

Wow, vilket underbart te jag vann!!! Jätteglad är jag!!!

2010-04-28 @ 22:43:26
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

suss: Vad kul att du gillade det! :) Grattis än en gång!

2010-04-29 @ 05:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0