The scent of harmony

Igår fanns ännu ett paket från härliga Enhus Organic i den tok-snöiga brevlådan, nämligen ett jättehärligt doftljus!

 
 

Jag fick ett i doften Lavender & Orange men det finns även vanilj och ingefära & jasmin.




Dessa sojabaserade vaxljus är helt vegetabiliska och biologiskt nedbrytbara. De tillverkas av 100 % sojabönor
och doftar ljuvligt av eteriska oljor. Ljusen har en brinntid på ca. 50 timmar. och burken rymmer 225 ml.

Jag tände mitt ljus igår då det var dags att varva ner för dagen och njöt till fullo av den väldoft det spred. Lavendel & apelsin ihop blev till en fantastisk kombination som kändes både frisk och avslappnande! Precis i min smak!

Och jag som gillar multifunktioner så mycket gillar verkligen att glasbehållaren har ett tjusigt lock som med lätthet "suger fast" i glaset. På så vis kan man använda burken till något annat då ljuset brunnit ner. Och dessutom kan man ju därigenom välja att det inte ska dofta alltid (för doftljus, speciellt kvalitativa, doftar ju även då de inte är tända) och det gillar vi som har ett gäng doftöverkänsliga- och allergiker i umgänget!



Tack Johanna för detta toppen-ljus, det kommer att skänka värme (i dubbel bemärkelse!) många kvällar fram över!

Malin ♣




Kommentarer
Postat av: Surya

Men vilken underbar blogg!! Är väldigt tacksam för att ni skriver den och för att jag hittade hit:-)

Återkommer absolut!

2010-01-28 @ 16:52:57
Postat av: Lisa

åh åh åh vad ljusen verkar trevliga! :D

2010-01-28 @ 23:00:28
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Surya: Vad kul! Välkommen åter!



Lisa: Ja, de doftar toppen!

2010-02-04 @ 07:40:33
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0