Jag unna(r) mei

I förra veckan kom min termosmugg från Unnamei hem med posten!

Jag satt och sökte på internet efter en ny då min gamla trotjänare sen 4 år blivit trasig. Mindes att jag läst om I'm not a papercup-muggen för något år sedan och då jag sökte på det hittade jag denna; en ny, mer uppdaterad variant av upphovsmannen som ligger bakom just I'm not a papercup; Eco cup!

Muggen är tillverkad helt i porslin och har ett silikonlock samt ett hölje på mitten av muggen av silikon så man inte bränner fingrarna. Detta hölje är avtagbart och går att diska av. Eco Cup är en perfekt replika av de tusen och åter tusen take away-lattemuggar av papp som förbrukas årligen utan större reflektion. 

Både locket och muggen tål maskindisk och kan användas om och om igen. Även denna gång är det James Burgess som ligger bakom designen påd enna mugg som rymmer 3 ½ dl. rykande het dryck!

 Bild lånad härifrån.

Kommer som sagt från Unnamei Eco Living och finns även med brunt hölje.

Jag har inte hunnit testa den på vift ännu utan bara druckit i den hemmavid men jag tycker om det jag upplevt än så länge. Den håller värmen så pass bra att det fortfarande känns drickvarmt efter 1 ½ timme och höljet på mitten gör susen då man inte alls bränner sig! :D Bra för mig som är så musbränd!

Malin ♣

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Det som gör att jag tvekar inför en porslinsmugg är att jag inte vet om jag kan ha den i sidofacket på ryggsäcken eller stoppa ner den i handväskan efteråt? Det känns som att den skulle kräva lite mer försiktighet än min nuvarande plasttermos. Du får gärna meddela hur dålig den är när du börjat använda den. Jag är nämligen lite sugen på den där porslinsmuggen. :)

2010-03-04 @ 09:22:47
URL: http://joelly.se/anteckningar
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Marie: Japp, jag kommer att blogga mer om den. :)

2010-03-04 @ 09:50:07
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Ika

Jag är också lite nyfiken på hur tålig en porslinsmugg är, annars tycker jag att den ser väldigt mysig ut. Jag har så pass sällan med mig te längre sträckor, så det är inte aktuellt i nuläget att skaffa en termosmugg, men det är ju ändå intressant att veta lite mer om dem. Fint att den verkar hålla värmen så pass länge också. Jag experimenterade med lite hemgjord termoseffekt för ett par veckor sedan när jag insåg att jag borde ta itu med hårtvätt innan jag drack mitt nybryggda te. Drog upp en handledsvärmare över temuggen (har en modell utan öra) och satte ett tefat ovanpå. och när jag sedan kom ur duschen en halvtimme senare var teet alldeles lagom varmt. :)

2010-03-04 @ 12:34:00
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: anja

är den tung?

vad är musbränd?

2010-03-04 @ 17:48:30
Postat av: Lisa

Den verkar bra! Fast jag har redan en termosmugg :).

2010-03-04 @ 23:51:59
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Ika: Vilket bra tips! :) Jag bloggar mer om den framöver då jag testat den mer, glömmer jag det så påminn mig gärna.



anja: Nej, inte speciellt. Ha, ha, musbränd är då man är jättekänslig för värme på fingertopparna. :)



Lisa: Det hade ju jag med tills den gick sönder... :(

2010-03-05 @ 07:23:02
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0