Update: Hand balm

För ett tag sedan bloggade jag ju om det Hand balm från pureskin som jag fick hemsänt till mig. Jag har nu testat det ett tag och jag tycker det är fantastiskt! Jag smörjer ett tunnt, tunnt lager morgon & kväll på mina tragiskt torra hälar och det fungerar faktiskt! De har blivit mycket mjukare och inte alls lika fnasiga. Har även smort in armbågarna ett par gånger med samma perfekta reslutat!



Förutom att detta verkligen är en eko-snäll produkt så blir effekten dubbel eftersom den dessutom är så dryg. Jag har smort många gånger som sagt, men det syns knappt i burken att något är använt!

 


Kommentarer
Postat av: Veronika Ekstrand

Hej!

Jag och min familj jobbar mycket med att minimera antalet produkter vi använder i hemmet. Till exempel har vi ett schampoo till hela familjen istället för ett till mig, ett till mannen och ett till barnen. Jag försöker också tänka efter vilka krämer och andra skönhetsprodukter jag verkligen behöver. För mig handlar ekologiskt inte bara om att köpa ekologiska produkter utan också att inte köpa så många produkter. Hur ser du på den problematiken? Tack för en bra blogg!

/Veronika

2009-11-02 @ 10:40:08
URL: http://eko.veronikaekstrand.se
Postat av: sara

hej!



jag hittar ingen mailadress till dig så jag kontaktar dig såhär istället. är du intresserad av att lotta ut några produkter från oss? maila mig gärna så kan jag komma på nåt bra produktpalet för utlottning!

/Sara

2009-11-02 @ 17:38:45
URL: http://ekohygien.se
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Veronika: Håller absolut med och så tänker vi här hemma också; ett schampo & duschcrème i en doft (i vårt fall lavendel) som passar allas tycke, smak och kön för att bara behöva använda en sort. Jaga nvänder endast tvättcrème, ansiktsvatten och kräm för ansiktet i överigt. Ett bra mål är att minimera antalet produkter och att se till att de man använder är ekologiska, där har man en bra ekvation. :)



Tack för att du läser min blogg!



Lycka, hälsa & välgång!



sara: Den finns till vänster längst upp under fotot på mig. Men jag mailar er! :)

2009-11-03 @ 06:15:35
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0