En tradare kommer lastad

Nu är allt klart med leveransen från Ekogrossisten Edura så om ett tag kommer en långtradare från DHL (som såklart också kör andra varor) till Övik med en pall med blöjor och den ekologiska madrassen Ronja i kokosfiber och naturgummi med ekologiskt ullfoder runt själva dynan till oss och vår väntande skatt.

Det känns skönt att kunna göra på detta sätt när vi nu ska "synda" och köpa engångsblöjor; vi nyttjar en redan arbetande långtradare, samkör med madrassen vi liks ska ha och beställer blöjor för 10 månader i samma svep. På så vis blir det bara en leverans-tur på mycket lång tid. Vi tycker att vi på detta sätt gjort det bästa av en "mindre bra" situation!

Vill tacka Kajsa på Edura för all fantastisk hjälp hon bistått med och jag kan varmt rekommendera de som ekogrossist om ni behöver handla!




Kommentarer
Postat av: Kristina

Oj, blöjor för 10 månader, blir en del det :)

Har ni någon stor vind att förvara dem på?

Sparkar det å har sig därinne?

Kram/kia

2008-08-06 @ 08:17:46
Postat av: Malin Harju

Kristina: Ja, vi kommer att ha de nere i Johan's verkstad och ta hem ett par förpackningar i stöten.



Jo, det sparkar på för fullt där inne, så mysigt att känna! :D



Kramalin

2008-08-06 @ 12:19:08
Postat av: Erika

En madrass med kokosfiber, det låter mumsigt =p



Jag har bara hittat en pälsänger men i helgen ska jag gå igenom alla lådor och skåp. Om jag inte hittar fler då är det nog lugnt hoppas jag.



Kramar!

2008-08-06 @ 17:12:22
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Ha, ha, något säger mig att madrassen inte är mumma! ;)



Isch, ska hålla alla tummar och tår för att det inte ska bo fler hos er!



Massa kramar!

2008-08-07 @ 05:59:47
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0