Min tanke gällande länkar

Som Ni kanske sett så har jag en ganska så diger länklista här i högermarginalen. Tänkte att jag skulle förklara lite för Er hur jag tänkt kring den så att ni lättare kan hitta det Ni eventuellt söker!

¤ Länkar som börjar med "2nd hand" är alltså second handbutiker som finns online. De efterföljs av ett prefix som talar om vilken typ av butik det är; te.x kläder eller inredning.

¤ Därefter kommer alla "Blogg-länkar" som efterföljs av t.ex. ekotänk, mode eller vardagsbetraktelser. Under ekotänk har jag samlat in de bloggar som öppet förespråkar en ekologisk livsstil t.ex. genom KRAV-märkt mat eller second hand-shopping. Mode-bloggarna tar hand om de som renodlat nästan postar inlägg om mode, och under vardagsbetraktelser finns egentligen de övriga. De som bloggar om dittan och datten helt enkelt!

¤ Under "Butiker" finns allmänt, böcker, kläder mm. Där tror jag det är ganska självklart vad jag menar med efterföljande ord. Likaså under "Ekobutiker" där jag lagt till t.ex. bambukläder, barn, skönhet, hygien, hudvård eller skor. Det är alltså en liten hint om vad butiken säljer så att Ni lättare ska kunna leta rätt på det Ni är intresserade av.

¤  Under "Hund" har jag samlat lite länkar som innehåller bloggar eller hemsidor om jag har intresse av för Lotus' räkning. Självklart hoppas jag att Ni kollar in dem också, men de finns mest där så att jag lätt ska kunna klicka in mig på dem eftersom det är sidor jag besöker dagligen.

¤ "Tidningar" innehåller länkar till web-tidningar eller papperstidningarnas hemsidor. Helt enkelt tidningar jag läser som både handlar om det jag bloggar om för Ekoblogg eller mer renodlade personliga saker som t.ex. mode eller inredning. Där finns många läsvärda länkar!

¤ Sist men inte minst kommer "Övrigt" med allt som här till. Där finns sidor som inte "platsar in" under av någon av de ovannämnda kategorierna. Men glöm för guds skull inte bort att scrolla ner till dem för där finns riktiga godbitar!

Hoppas Ni fick en liten guidning nu som kan göra det lite lättare för Er?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0