OnsDagens tacksamhet

Idag är hela jag så lycklig; förkylningen känns bättre, jag är så lycklig över att jag varje dag vaknar upp tillsammans med min stora kärlek och över den resa vi påbörjat tillsammans! Ute är strålande sol och det är alldeles underbart fastän jag måste vara kvar inne! Jag ser mig omkring i ett välstädat, nyrenoverat hem fyllt av vackra saker där det inte fattas något och jag bara ler. Jag är tacksam över att jag kan skratta och le för utan det vore mitt liv i det närmsta fördärvat. För skrattar, det gör vi ofta, ofta här hemma!

Jag är tacksam över att jag strax ska ringa till mormor och höra hur hon sovit och över dinkelmannagrynsgröten som snart ska få mätta min mage. Jag har en oläst morgontidning och i soffan ligger en liten, ihoprullad vovve och snarkar i vänan på matte som han kan sträcka ut på.

På lördag ska jag få åka på en liten tripp över dagen till bror och fästmö och jag ska krama dem till kraften tar slut. Jag längtar efter att få åka på en tripp med just dessa människor bara för att vi har det så jäkla kul ihop, och det är inte alla som har det med sin mamma och det är ytterligare en sak jag lovordar!

I tvättstugan hänger ren tvätt på sträcket och torkar och det mysiga sovrummet vädras just nu för att vi ska kunna sova gott inatt. Dagens tacksamhet är hela livet som bjuder mig på så fantastiskt mycket dagligen. Det ska vara gott att leva och i mitt liv är det verkligen det och jag slutar aldrig tacka universum för allt det goda som kommer till mig.

Vet Ni; livet är så härligt och jag har aldrig varit så här lycklig!!!

TACK! ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0