Tävla om mysigt hemma-kit!

Nu är det dags igen för en ny tävling på Ekoblogg!
Denna gång är det ett mysigt hemma-kit som ligger i potten som vi plockat ihop enbart för Er! Våra favoritsaker som enligt oss är receptet på en lyckad hemma-kväll!

Innehållet i påsen är;

♥ 5 st. rökelsepinnar av vår favoritsort Nag Champa
♥ 5 st. påsar organiskt, grönt och välgörande té
♥ 2 små rökelsekulor från Afrika som man lägger i en aromalampa och sedan tänder ett ljus under. Avger en fantastiskt god doft, och jag älskar dessa!
♥ 2 st. små chokladkakor à 35 gr/st. med 70 % kakaohalt. (Green & Black's ekologiska och Fair Trade-märkta lyx-choklad). Det är alltså dessa vi alltid unnar oss bitar av! Det är alltid läge för en bit god choklad!
♥ 1 liten lycko-Buddha i guld att ha framme som en påminnelse om allt goda man kan göra för sitt eget välmående och sina medmänniskor. Ekoblogg ♥ Buddha!
♥ 1 avslappnings-CD i miniformat med rogivande havsbrus. Speltid ca. 20 min. och ett kanonhjälpmedel då man vill finna ro till meditation eller avslappning.

Värdet på vinsten uppgår till ca. 180 :-

Allt du behöver göra för att vara med och tävla är att ge ditt bästa tips på vad som ger en lyckad och lugn hemma-kväll!
(Var noga med att skriva ut mail- eller bloggadress så jag vet att det är rätt person som sedan får vinsten!)

Tävlingen pågår fram till måndagmorgon 05.00 då jag personligen väljer ut en vinnare!

Lycka till! ♣

Tävlingen är nu avslutad!

Kommentarer
Postat av: Sofie A

Åh vad mysigt. För min egen del är en mysig kväll följande.
1st kille som jag är sjukt kär i.
Vi tappar upp ett varmt bad och tränger ner oss i doppet. Smuttar på ett glas vin...
Sen blir det en god middag,,älg stek med massa grönt och ris.
Sen ner i soffan med film och kärlek.

2008-04-02 @ 15:58:34
Postat av: Jenny

För en lyckad och lugn hemma-kväll kan man bjuda över en kompis. Äta middag och ha värsta myskvällen helt enkelt :) Med musik, antisktsmasker, tända ljus, tjejiga filmer och massa gott att snaska på^^

2008-04-02 @ 16:06:14
URL: http://zipzo.blogg.se
Postat av: Ammie

Bästa tipset för en lugn mysig hemma kväll: Stäng av mobilen! :)

2008-04-02 @ 16:42:03
URL: http://ammie.tjejsajten.se
Postat av: Erika

För en lyckad lugn hemmakväll ska jag vara ensam. Visst kan jag ha underbara hemmakvällar med min sambo också, men eftersom jag har ett stort behov av ensamtid så ska min lyckade hemmakväll vara med migsjälv.
Ingen dator.
Mini spa, med hårinpackning, ansiktsmask och en väldoftande bodybutter eller lotion.
Soft musik i bakgrunden.
Tända ljus och krypa upp i soffan under en filt med en spännande bok.
Eventuellt en bra film senare. Gott te och mörk choklad att mumsa på.
Det gillar jag =)

2008-04-02 @ 16:42:35
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Sara

En perfekt hemmakväll för mig ser ut som följande:

Först ett varmt ros & skumbad tillsammans med pojkvännen, avslappnade musik i bakgrunden & att inte förglömma en hel hög med brinnande stearinljus lite här & var också. Sen är det mjukiskläder & tofflor som gäller, äta god mat (i form av thai eller kina) med tilhörande efterrätt - min favorit är friterade bananer! Sen plockar man fram en skål med sitt favoritgodis, lägger sig tillsammans på soffan framför en romantisk komedi & bara mår bra! Kvällen avslutas med lite läsning & en kopp te för min del :o) Hoppas det räcker till vinst! =)

2008-04-02 @ 18:22:23
Postat av: Sussi

Mitt bästa tips är att städa och göra det fint från grunden innan en mysig hemmakväll. Då blir det lättare att slappna av.

2008-04-02 @ 19:57:08
URL: http://lavica.blogg.se
Postat av: Susanne

Lås dörrarna, tappa upp ett varmt bad, sätt på svag musik och sen kroppslotion, ansiktskräm, m m så att du känner dej behaglig. Lägg dej sedan i soffan och se på en bra film, som DU själv valt, med lite snacks till. Och ett glas rödvin kanske, som faktiskt är bra för hälsan. Tyvärr händer det aldrig, att jag själv får ha en sådan här mysig hemmakväll i min ensamhet, som man behöver ibland. Men man kan ju få önska sej!!

2008-04-02 @ 20:12:02
Postat av: ida

Det viktigaste:
Stressa inte! Ta det lungt, låt aldrig tankarna vandra i väg till jobb eller problem. Slappna av.

Det näst viktigast:
Skapa en trevlig stämning! Jag vet inte riktigt vad du gillar men att tända några doftljus och sjunka ner i en bra bok är alltid
trevligt. Eller varför inte tiita på favoritfilmen eller ta ett styrkande bad?

Andra viktiga saker:
Ha någonting gott att smaska på! Det får inte vara för nyttigt. En god ost och kex är alltid bra. Prova gorgonzola med fikonmarmelad, eller fetaost med mango.
Var bara med lungna personer eller ensam. Blunda och njut av stillheten.

Lycka till!!

2008-04-02 @ 20:45:42
URL: http://levandeljus.blogg.se
Postat av: Saga

Jag är bara 16 år så det är inte så lätt att få till den bästa hemmakvällen. Men massage hos mig och min pojkvän är väldigt uppskattat, jag har gått massagekurs och det är så avslappnande. Vi tittar gärna på en film och myser tillsammans med snacks. Sen bara älskar vi varandra resten av livet :P

2008-04-02 @ 22:07:54
URL: http://sagapaga.blogg.se
Postat av: leopardia

några avsnitt i dvd:n av tv-serien Förhäxad, en stor kopp té, några skorpor med marmelad och nån chokladbit. och så ja, det viktigaste av allt, min underbara och sköna soffa. och även om hemmakvällen ska vara lugn, så måste ju mobilen få finnas där så att man kan sms:a sina vänner med små kommentarer om hur snygg han som spelar cole turner är, eller att man själv vill ha en kraft eller kunna trollformler.

2008-04-02 @ 22:50:29
URL: http://leopardia.webblogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Tillsammans njutning.

2 ord som innehåller den perfekta myskvällen.

Barnen ligger sover.
En film ligger och väntar.
Diverse rökelser och doftljus är tända..
Varma masserande händer.

Mys.

Film och en fruktsallad.. natten avslutas titt titt intill.

/ Jessica

2008-04-03 @ 10:26:08
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Anna

Den perfekta lugna hemmakvällen? Hmm.. Ja först skulle jag ta ett låångt härligt bad med lugn avslappande musik i stereon, och massa ljus tända :) Lite ansiktmaskar och insmörjning av bodybutter o.s.v är även nödvändigt för att känna sig så fräsch som möjligt :) Sedan skulle jag äta någonting gott, riktigt gott! Kvällen skulle avslutas framför tv:n med gott godis och en bra film. Självklart även levande ljus där för att få en avslappnande och lugn stund :)

Detta borde alla göra då o då för tänk på att: DU FÖRTJÄNAR DET BÄSTA! :)

2008-04-03 @ 13:16:50
URL: http://annamyren.blogg.se
Postat av: En Mölnbobos Liv

För mig är en mysig kväll att vi äter middag tillsammans hela familjen, sen vid 19-tiden somnar sonen snabbt i sin spjälsäng och då tar vi fram lite godis och myser ner i soffan och tittar på en film.

mejl: [email protected]

2008-04-03 @ 15:59:50
URL: http://massablaj.wordpress.com
Postat av: Sara

Min bästa hemmakväll innebär gott sällskap i form av sambon eller en/ett gäng god/a vän/ner. AVSTÄNGD TV. Bekvämt ljus och ljud. Många roliga sällskapsspel. God mat. Inga krav. Sova när jag är trött. Äta när jag är hungrig. AVSTÄNGDA TELFONER.

2008-04-03 @ 21:02:42
URL: http://kladbytet.webblogg.se
Postat av: Rävöra

Det bästa tipset för en mysig hemmakväll är att sätta sig ner i sin favoritfotölj/soffa med en spännande bok och bara läsa. Lite choklad till kan aldrig skada.

2008-04-03 @ 23:30:39
URL: http://foxears.gurka.se
Postat av: LindA

En bra bok, ett glas vin, lugn och stilla musik på, huset rent, barnen sover...en filt och en badenbaden stol på altanen, massor med levande ljus

2008-04-04 @ 18:30:35
URL: http://asplund.blogg.se
Postat av: Linda

Bästa tipset för en mysig hemmakväll är att dricka vin i gott sällskap och gärna något gott snack till. För att göra det ännu mysigt ska man ha några ljus brinnande och ligga i famnen på den man håller kär, vad kan vara bättre?:)

2008-04-04 @ 18:37:02
URL: http://tavlingstips.blogg.se
Postat av: mirre

hm, att typ va med en kompis, tappa upp ett bad, göra massa goda drinkar, och nått tilltugg, sen sitta där och slappa med ansiktsmasker, hårmasker. Och efter det måla naglarna och sånt ;)

2008-04-04 @ 18:59:26
URL: http://mirr.blogg.se
Postat av: Snadra H

Ska försöka att inte ge samma svar som alla andra nu. Jag tycker bara att alla ska ha en liten lugn stund för sig själv. Varje kväll. Tänka på vad de har gjort idag och om de kunde ha gjort något bättre. Alla förtjänar en stund varje dag. :)

2008-04-05 @ 01:15:02
URL: http://sandroshe.blogg.se
Postat av: Lisa

Både jag och min fästman bor hos våra respektive föräldrar fortfarande, så det är svårt att helt och hållet få till ensamtid för en perfekt kväll, men en sådan innehåller:
- Tystnad och lugn, kanske lite musik.
- Vi lagar mat tillsammans och fixar till för en trevlig middag för två.
- Vi påminner varandra varje dag att vi älskar varandra, men när vi är helt ensamma så kan vi sätta oss och ta oss tid att verkligen berätta Vad vi tycker så mycket om med den andra och Varför.
- Sen kan det vara antingen en hyrfilm, sällskapsspel eller bara sitta och mysa under en filt i soffan med lite choklad eller snacks och något att dricka.

2008-04-06 @ 17:54:00
Postat av: Dragana

Jag antar att alla har olika uppfattningar om en bra lung hemma kväll, men för mig skulle det innebära att hela familjen har gått och lagt sig tidigare än vanligt, det är halvmörkt ute och jag drar för persiennerna, släcker alla lampor och tänder tre ljus på vardagsbordet. Och sätter på en bra och romantisk film på TV, förbereder en kopp varm choklad och virrar in mig i en mjuk filt i vår iskalla soffa.
Ahh det hade varit bäst!

2008-04-06 @ 21:40:37
URL: http://iseedee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0