B(l)ingo för babyfiltar!

Hos Blingo kan man hitta de mest coola och retro-inspirerade ekoplaggen till de små - och stora! Älskar typen av mönstren de har och kvalitén är underbar! Vi har lite kläder därifrån och bl.a en filt men i andra färger än den som visas nedan.

 Bild lånad från Blingo.

Filtar tror jag inte man kan få för många av, våran från Blingo ska vara i vagnen, så vi har även klickat hem denna mysiga i ekologisk velour från Minimundus. Blir perfekt att ta då man tar upp bebisen ur sängen vid dagens alla små tupplurer och sedan vill sitta och mysa! Jag vet en "storebror" som redan snusat en massa på dem och undrat om inte han kan få ligga på dem! Mys-råttan våran!

Velourfilt, brun färgväxande ekobomull Bild lånad från Minimundus.

Har även detta skötunderlag i eko-flanell därifrån samt denna miljömärkta eko-filt i bebisvrån som man kan lägga ut på golvet ovanpå kisstoppskuddet eller det vegetabiliska lammskinnet!

   Bilder lånade från Minimundus.

Vi har även en reklamfilt i våfflad bäck-i-bölja i benvitt från Giorgio Armani som kom då svägerskan hade parfymeriet och Armani lanserade en ny doft. Tycker det är lite motsägelsefullt att vi har en Armani-filt och det är humor! Som sagt, allt som ges tas tacksamt emot och den har hängt med oss i många år. Blir perfekt att ha i bilen som filt till baby-skyddet!



Kommentarer
Postat av: zelca

Åhh, Minimundus har en sån massa bra och fina grejjer! Vi har handlat en hel del där till våra två barn, bla så har storebror flanellfilten. Jag kan verkligen rekommendera minimundus långa bärsjal i trikå om man har liten skrikig bebis. Nu låter det som jag jobbar där - men det gör jag inte, är bara en väldigt nöjd kund! De små omlottbodysarna var också superbra när man var lite nybörjarfumlig.

2008-08-27 @ 11:21:18
URL: http://roslagsmat.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

zelca: Ha, ha, du ehöver inte rekommendera dem; har köpt typ allt därifrån! :)



Vi har fått en ekologisk ERGO Baby Carrier så vi skippar sjalarna och kör på selar istället! :)



Kul att det är fler som är nöjda med dem!



Malin

2008-08-27 @ 14:00:41
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Ylva

Åh, Axels favorit snuttefilt är från Blingo! Jag köpte den med en matchande bebismössa till, men den kunde han aldrig ha för han hade så stort huvud hehe.

2008-08-28 @ 09:20:24
Postat av: Malin Harju

Ylva: Har du kvar mössan? Du kanske vill sälja den till en som kanske får ett barn med mindre huvud? ;)



Har varit tråkigt utan er denna vecka, tur vi ses igen till veckan!



Ha en trevlig helg!



Kramar!

2008-08-29 @ 05:23:24
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Ylva

Nej nästan alla Axels kläder skeppas till lillkusinen Elsa som är fyra månader yngre än honom.



Ja till veckan ses ni nog, inte jag dock då det är pappas vecka. :'-(

2008-08-30 @ 07:40:54
Postat av: Malin Harju

Ylva: Jamen såklart! Annars hade jag gladeligen köpt den! :)



Vad trist för dig...jag ska ta väl hand om henne!



Kramalin

2008-08-30 @ 09:03:47
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0